9 maj,inlägg 2.



Jisses vilken afton.
Var en sväng till byske och handlade lite saker inför imorn då harald och sussie kommer hit, de blir biltema i luleå en sväng först och luncha på Max, sen blir de ralla runt där ett tag för att sedan bege oss till Fäll och göra grillat och äta jordgubbspaj i efterätt :) kommer bli najs!

sen nu kom jag ganska just in, jessika har varit här och hängt med ut och ridit, jag på Macho och hon på Bobby.
Vi red gropen rundan och skulle hoppa över den nerfallna stocken som vi brukar göra, först kommer jag ,gick fiint!
sen kommer jessika och de gick fint tills just efter hindret då Bobby tar i och gör världens Bocksprång ! och hej bara uppp i de blå flög Jessika, men gjorde en ruggit snygg landning! hon ställde sig nästan på benen, sen satte hon sig som ner ! svårt att förklara, men jag är lätt impad :P själv landar jag allitd på huvudet, fast de var ungefär 7 år sen sist jag flög i backen, vilket jag är glad över ! :P

De gick iaf bra för jessika, vilket var tur det.
Vi fortsätter ridturen, och de riktigt bra sen , for och klättrade i gropen litegrann och där galopperade faktiskt Bobby upp, Duktig hääst! tyvärr missade jag det då jag var så koncentrerad på Macho :P

Avslutade med lite dressyr på sandplanen vilket gick toppen! Macho var hur fin som hellst stundvis, och en riktigt jävel stundvis oxå :P , vissa stunder gick han hur fint som hellst och galopperade jätte fint på volt! var länge sen sist han gjorde det, men sen vissa stunder gick han imot hela tiden och ville inte alls vara med på noterna, men då är de som de ska iaf :P haha!
Bobby skötte sig fint, dock är han inte så där extremt välutbildad än så man kan skryta om det :P men han skötte sig iaf.

Nu har jag skottat i stallet och städat undan lite, hästarna fick gå ut en stund till eftersom de inte regnar nu, men ska snart ta in dom .

Nu ska jag baka jordgubbspajen så den är klar tills imorn, sen blir de lägga sig tidigt så jag orkar leva imorn.

hörs dåå.

                          
Mina älskade stjärnor <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0