5 maj,inlägg 3.

Jag måste bara berätta hur söt Bobby var i afton då jag for ut och red!
For mot gropen då som sagt för att kolla läget, de var lite snö kvar på vissa ställen men de var då inga problem att ta sig igenom det :), Min lilla hoppbana som jag bygt däruppe har iaf kommit fram,men många av mina små hinder har rasat förutom stocken, så jag testade hoppa den , och jisses vad kul han tyckte att de var! hahah söt gubbbeeen min :)
han kom på att då jag och jessika red igår att han faktiskt kan hoppa över saker ist för att braka rakt igenom, och nu älskar han det verkligen! blir att träna litegrann nu i sommar, blev som peppad då jag såg Camilla och iris tävla! :D

sen fortsatte jag mot gropen, hade tänkt se om man kunde rida ner iden och sen klättra upp, men de var så mkt vatten där nere så jag sket i det, men inte länge kvar innan det är borta antar jag :)
For till grusplanen och red lite dressyr en stund, gick på volt i båda varven och han skötte sig kanon och gick i en stadig form hela tiden! han slog inte ifrån en endaste gång, jag blir så glaad :D! älskade häst, han har blivit så duktig!
Testade trava litegrann oxå bara för att de gick så bra i skritten, vist, de gick betydligt sämre men duktig var han endå:)

efter ca 10 min drog vi vidare hemmåt, vill inte nöta så mkt så han börjar tycka att de är tråkigt ^^
hoppade stocken en sista gång, sen skrittade vi hem igen :) duktig poaa!

Ikväll har jag Jonatan och Ola varit ute och letat björn, utan resultat förstås ;S
därimot såg vi VÄRLDENS största älgspår! jag skojar inte, de var de värsta jag sett i hela mitt långa liiv!
sen fick vi se en älg, dock inte ägaren till spåren ;) , sen såg vi en tjäder tupp oxå som stod och moppsade sig ;P
men som sagt, ingen bjöörn :/

Nu ska jag ta och sova, blir en lång dag imorn med massor att göra!
vi hörs :)
godnaaatt.




                                 
Mitt liv, mitt allt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0