4 maj,inlägg 2.

sådär ja, nu är de bara 20 min tills jag fyllt år färdigt.
Och jag vet inte riktigt om dagen blev som jag tänkt mig, är glad samtidigt som jag är besviken.

De jag fick var iaf

*200 kr på Royal av bror
*ett halsband till Vizzla av Jonte
*300 kr på cubus av Jonte
*100 kr av morfar
*1 trisslot och 2 sverigelotter av mamma och pappa, vann 50 kr.


sen skickade faster ett grattis kort oxå, men tyvärr ingen 500 kr som hon brukar skicka .
Tyckde de var lite orättvist om jag ska vara ärlig eftersom ola fick då han fyllde år.
Men, hon minndes iaf att jag fyllde år?

Jag ska vell inte klaga igentligen, jag är iaf tacksam över att jag fick äta middag tillsammans med min familj, och att jag slapp göra min egna tårta för första gången de senaste 10 åren, kändes konstigt, men var rätt najs.

De bästa med den här dagen var nog presentkortet på Royal, sen smset jag fick av Sussie då hon sjöng ja må hon leva , hysteriiskt roligt var det! sen är de vell inte helt fel att ha 300 kr på cubus heller, även fast de var på bikbok jag önskat mig :P

Men ska jag vara  helt ärlig, så tycker jag faktiskt inte att de är roligt att fylla år längre.
särskilt när man inte får de man önskat sig, den här gången hade jag önskat mig såå mkt saker!
hade hoppats på att få en klippning, eftersom jag verkligen behöver det, men dom pengarna får jag skrapa ihop själv helt enkelt.


De låter som om jag är jätte otacksam ! men de är jag verkligen inte alls, men ni vet säkert själva hur de är, då man önskat sig en massa, och sedan får ni inget av det? :P lite surt känns de juu, men som sagt så var de en fin present att få äta med min familj (vilket jag gör 1 gång per halvår ungefär) och att min morfar kom hit, de betydde mkt för mig.
så TACK för idag allihopa!

Ikväll tog jag med mig Jessika till travet , var v65 men vi han bara se sista loppet av det.
I lopp 9 startade Marokhan, han var favorit men de gick inte sådär utöversig,
Låg i ryggledaren hela tiden och sedan på upploppet fick han sig en lucka, slutade som 4 men galopperade dom 2 sista stegen mot mållinjen vilket resulterade att han blev diskad, alltså inga pengar , ruggit synd!
Fast han gjorde ett bra lopp endå tyckte jag, han har trots allt inte startat på hela vintern och inte varit sådär jätte fräsch.
Han såg fin ut idag och travde bra!

NU är jag hemma, har nattat mina hästar och ska strax natta mig själv.
Måste bara berätta att i afton ställer jag mig i fönstret och tittar ut på hästarna, så ser jag att dom står som pinnar med huvudet uppe bland molnen och tittar utmot vägen, då tittar jag dit och ser en ÄLG komma springandes :O???
vad i faaan tänkte jag, densprang in på grannens gård sen upp mot skogen , VAD i HELA friden gjorde den mitt i byn?
hästarna blev helt galna och kutade runt som tokar, sedan stod dom som fastfrusna och tittade upp mot skogen i säkert en timma :P , haha helt sjukt, de händer inte varje dag att en älg kommer springandes på postgatan !
Troligas måste den ha blivit skrämd av ngt, ganska ovanligt att älgarna kommer in i byn sådär.?
skulle kunna varit björnen som skrämt vettet ur den? den är ju trots allt nära byn den med, sen finns de ju 3 st olika oxå.
uusch så hemskt.

Nej, nu ska jag sova, hörs imorgon!
Godnatt.


I veckan kommer dessa 3 skönheter hem till mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0