31 maj.

sådär ja, då var denna månad avklarad , eller hur jag nu ska utrycka mig? ;P
Den senaste veckan har bara varit ett helvette och jag önskar att jag kunde spola tillbaka tiden och göra om den, (eftersom jag legat i magsjuka 3 dagar) + mått som ett vandrande lik i 2 dagar, men igår började det kännas bättre!
for till stan och åt med harald sussie och några till på Tatung, skit gott men dock fick jag i mig mindre än halva portionen, kändes inte så värt -.- , sedan blev de kubb spelning och grillning nere vid älven som avslut, blev inte så jätte sen kväll eftersom jag var så sataans trött.

Idag har jag faktiskt mått dugligt, har kunnat äta utan att känna illamående , sen har ju vädret varit helt jävla kanooners!
vi hade 28,7 i skuggan, i solen vill jag inte ens veta hur varmt de varit, men varmt !
har stekt ett tag ute på altanen tillsammans med broder och Jonatan, sen har jag fått springa och bära vatten stup i ett till hästarna som även dom tyckte de var kusligt varmt.

Som alla säkert vet är de morsdag idag, och min mamma jobbar som vanligt ochär inte hemma fören halv 10 ikväll (som varje kväll), så jag och Jonte for till stan och mötte upp hans mamma och han syster + lillebror och åt pizza inne på Dallas, blev en barn calzone för min del som jag bara åt upp lite mer än hälften av (satan vad min magsäck krympt under dessa dagar -.- ) sen typ 4 glas cola eftersom de alltid är gratis påfyllning där ;) , så även fast de inte blev så mkt mat för min del så var det en trevlig stund :)

Efter maten for jag och Jonte upp på Maxi för att kirra en tårtbotten och tillbehör , men tårtbottnarna var slut!! jag som tänkte baka en tårta till min mamma , men de fick bli en köpes ist, sen hittade jag ett nattlinne därde stod "världens bästa mamma" på och en massa hjärtan :] för endast 99 kr, så den köpte jag, då blir mammsen glad hoppas jag :P

Efter det pallrade vi oss hemmåt, och nu är jag hemma! hade tänkt rida lite idag men blev inte, varit så satans varmt!
skottade i stallet och har ganska nyss tagit in mina hästisar, borstade upp Bobby först och sprutlackerade honom med myyggmedel ;) dom har blivit så bitna ikväll stackarna! , sen blev de Machos tur, och till min förvåning gick de bra! han brukar vara så livrädd för sprutflaskan,men han skötte sig utan att ställa sig på bakbenen idag , duktig gossee :)
så nu har jag just gjort natt åt dom, sitter och väntar på att mamma och pappa ska komma hem så vi kan äta tårta ;P

Morgondagens planer är så stora som att dra ner på banan med Bobby och ge honom ett snabbjobb, prata skit med christer och sedan pallra sig hemmåt igen , så då vet ni det .

Nu ska jag se tv, hörs seeen.


Myggmedlet som jag använder mig av, funkar riktigt bra!
men man måste spraya på varje dag för att de ska hålla krypen borta,
står att de sitter i upp till 14 dagar, men de märks inte iaf ;S
Men flaskan är dryg, har haft den hela förra sommaren oxå och de är halva flaskan kvar.
kostar kring 250 kr ungefär, så jag tycker den är värd sitt pris.
men som sagt, inget för latmaskar eftersom man måste he på de varje dag ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0