1 maj, dagen efter valborgs.

Hade jätte trevligt igår faktikst måste jag säga!

Det började med att Emelie kom hit och grillade med mig och Jonatan, vi hade köpt en engångsgrill som förövrigt var de kassaste jag provat och aldrig mer ska jag ha en sådan!
de tog ca 50 min att grilla vårat kött , meen därvid 7 tiden började vi äta och det smakade smaskens!

      

Grillat med potatis sallad, stekt svamp och zuchini och souwer cream onionsås med Hallonsoda som dryck ;)!

Efter maten kastade jag in Kladdkakan som jag gjort till efterätt i ungen, och Emelie började prata om ngt tal som hon haft i skolan om typ växthuseffekten, SKIT intressant och jag blev faktiskt riktigt inne i det :P vilket resulterade att kladdkakan blev i ungen ngn enstaka minut för länge, så den blev inte lika kladdig som jag ville ha den :( men de funkade .

     

Emelie babblar på och har världens inlevelse ;) hahah! sen har vi kladdkakan, och de står faktikst "valgorgs 09" på den, jag vet, de syns knapt ;)


Efter att vi trått i oss massa mat och efterätt så hjälpte emelie mig att snöra in hästarna, sen gjorde vi oss i ordning och vi drog oss mot stan där vid 9 tiden för att plocka upp en Kajsa på busstationen, vi körde runt och plockade upp Camilla R
och vi drog oss mot vitberget där Jonte harald sussie och några andra var och grillade, hängde där en stund och grillade lite marsmallows, sedan for vi vidare till festen hos Löva och kollade läget, där var de så spårat att de inte gick vara så vi for och körde lite bil ist ;P


   

Här har vi "elden" som vi grillade marsmallowsen i, sedan andra bilden är på parkeringen uppe på vitberget, man ser lite av stan iaf ;P jag har så otroligt dålig kamera då de är så mörkt.


Hur som hellst, vi lämnade av Camilla R på busstationen och sedan drog jag Emelie och Kajsa till ursviken och hälsade på camilla Ö och Micke och massa folk, riktigt trevligt om man bortser från att jag var livrädd för alla smällare och raketer dom höll på med, jag kan ju säga att dom inte var i nyktert tillstånd :P och de var nära oss alla flera gånger! uusch.
Efter ett tag där så kom Jonte förbi oss, harald och sussie hade dragit hem ;S så han hade ingen att vara med.
kl halv 1 ringer Ola (bror) och vill ha hämtning på Max, han var less :P
så vi sa hejdå till alla och jag och Jonatan drog dit och hämtade upp han och cizzi.
Väl framme i byske så fick jag köra Olas bil hem, HÖR OCH HÄPNA! hara ldrig fått röra den förut, men nu var de nödsituation :P, de gick bra och ola var nog lite stolt faktiskt :P

Väl hemma i Fäll igen så fikade vi lite, sedan blev de sängen..

så TACK till alla som förgyllde min valborgs :) !



Idag steg jag upp vid 10, ut med hästarna som vanligt och gav dom mat.
sedan cyklade jag med hunden ens väng (som varje morgon nuförtiden)
efter det blev de fruckost med Jonte och sedan drog vi och hämtade hö, satan så varmt de var!
har olastat av det än, måste göra det oxå ;S uuschhh.

Har suttit på bron och chillat med Jonatan ett tag, ätit glass osv.
Kom på att jag var jävligt sugen på surströmming! så jag ringde Emelie och frågade om hon inte ville komma och äta de med mig , vilket hon ville ;)
så de blir suring med Mli Jonte ola och cizzi i afton, blir naajs det :)

Imorn blir de streetrace,fest och sedan crusing i piteå! PEPPA inför det.

Detta blev ett långt och krångligt inlägg :P !
Hörs sedan.

Kommentarer
Postat av: maglate

Sv: Jodå hade en riktigt trevlig kväll faktiskt :]

2009-05-01 @ 22:01:02
URL: http://maglate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0