6/7 juni.

Full rulle hela dagen, ungefär som vanligt! helt sjukt igentligen vad jag har mkt att göra under dagarna, även fast folk inte tror det så ska ni faktiskt bara veta! de är inte många timmar om dagen jag inte har ngt för mig, sådeså, tro vad ni vill.
Idag har jag spenderat dagen med Emelie, hon och hennes mamma kom hit vid halv 2 och lånade finkan av mig, och när vi skulle koppla på den var vi vell inte så smidiga, jag lyckades klämma mitt finger vilket gjorde ont som satan och de blev alldeles platt! inte najs, tänka sig om jag ska bli av med vänsterhanden oxå, har redan problem med min högra -.-
Men de gick bra, den svällde upp igen efter en stund :P! hehe.

Emelie och hennes mamma drog iväg mot storbränna när vi fått på finkan, jag gav hästarna lunchmat och sedan lånade jag Jontes bil (bror min har lämnat min i byske -.-) och drog mot storbränna även jag, väl framme så började äventyret med att lasta fari, de var jag Emelie hennes mamma och susanne som höll på, dom första gångerna gick han in nästan hela vägen och sedan ut igen, sen höll han på så ett bra tag, vi testade med lina baki haserna på honom men då blev de nästan värre, så till sist så lastade susanne Dreitil (deras andra häst) som även han trilskades lite i början, men sen gick han in, tänkte att de skulle gå lättare för Fari då, men de var tveksamt :P, efter ett tag så gick han faktiskt in och snabt som fan fast med bommen baki baken, då får Fari panik och börjar trycka sig bakåt, till sist siittter skrället på bommen med bakfötterna upp i luften ! de såg så roligt ut och han fick ungefär de största asset jag sett :P jag var tvungen att små le lite, men sen fick jag och susanne knuffa ner honom därifrån innan de hände en olycka.
Men ganska snabt så klickade det till och han stod hur snällt som helst därinne :) sen backade han snällt ut när dom kört en kortis, så de vart ju lyckat till slut, skam den som ger sig :) !

Ikväll/afton har jag slingat emelies hår, blev jätte bra den här gången! de börjar ta sig, sedan lockade jag hennes hår med locktången min, vilket blev riktigt snygt :) , kl halv 8 kom Jeanette hit och klippte sig, 100 kr in där, så nu har jag alla pengar till min beställning från Börjes :D toppen toppen!

Vid 21 drog Emelie hemmåt, jag gick ut och tjollrade på i stallet, tog in Bobby och stretchade honom lite och gav honom massage, sen fick han gå in i boxen, hämtade in Macho som fick gå direkt in, även han fick sitt kvälls foder :) de är viktigt, får han inte de blir han sur resten av kvällen :P ! gav dom hö och vatten och sedan blev de nattti.

Nu sitter jag här, har just duschat, ska borsta gaddarna och sedan blir de sova, är trött efter denna dag.
Imorn kommer Emelie hit , vi ska ut och rida på mina 2 gangstrar :P hon får ta Bobby, så tar jag Macho den brutale :P
Hade tänkt att vi ska rida lite dressyr på sandplanen, så jag kan ta lite kort , så de kommer imorn ;)

Fy vilket långt inlägg, ingen orkar vell läsa de här kan jag tänka mig :P!
så nu ger jag mig, Godnatt fott folk!


Kommentarer
Postat av: thesshanning

Svar: Oj, varför har du inte ätit på sån lång tid? :o

Idag ska jag övningsköra för första gången i mitt liv, HAHA! & sedan ska jag räkna matte då jag har ett prov imorgon. Själv då? :) Kram!

2009-06-07 @ 12:28:01
URL: http://thesshanning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0