27 juli.

sådär ja, nu har jag jobbat klart för idag, blev jobb från kl 7 imorse till kl nu , har gått riktigt bra faktiskt men är lite trött.
Blev lite "panik" imorse då jag ställt väckarn på 6, vaknade pigg men sen tänkte jag "äh jag kan vila lite till" och de brukar ju oftast sluta dåligt ;P jag vaknade halv 7 och hade otagit ut hästarna och fixat mig själv, så de blev full rulle ut i stallet och he ut dom,som tur var regnade det inte så dom behövde inga täcken, men foder mat och vatten skulle dom ju ha förstås. Då jag fixat de klart snabbade jag mig in och drog kammen genom håret och sedan mot jobbet, var faktikst där 1 minut före kl 7 ;) rätt snabb är jag !


Ska snart ut och köra/Rida Bajen en sväng, de lutar åt att jag kanske rider en sväng endå? jag kände mer för det idag,
men vi får se vad som sker då vi väl kommer ut :) blir hur som helst en relativt lugn sväng .
Får se om de blir fara ner på banan i helgen om jag får tid, köra lite intervall på rakbanan ? beror som sagt på hur jag jobbar, annars får de bli till veckan ist :) sen ville christer titta på Bajen oxå.

Hoppas även att jag kan fara på travet och se V75 i helgen, Marokhan ska starta och han fick spår 11 -.- inte alls de bästa, lite synd faktiskt , men får han rätt resa så kommer han plasera sig iaf, om rent utav inte vinna då den här hästen verkligen har det i huvudet! han har inte startat en endaste gång utan att tjäna pengar, synd att de är så mkt jobb med hästen vid sidan om för att det ska fungera bara, men christer gör de jäklit bra måste jag säga, jag är glad att ha honom vid min sida.


De blir inte stan ikväll heller, jag och Jonatan ska sova här och fara till småforsarna för att fiska och grilla ist :) kommer bli mysigt! bara de inte är massa andra fiskare där som tänker ta upp hela plejset -.- risken finns ju, men då får dom akta på sina rövar och ge plats åt Big MAMA ;)


nej, dags att göra ngt vettigt, göra klart i stallet för kvällen och sedan ut med Bajen , sen ska även Bobby skrittas idag för första gången på vad kan de bli, 2-3 veckor? önska mig lycka till, han lär vara PIGG ;)




Livi Bajen!

(ursäkta den hemska kvaliten på bilderna, min mobil ville inte riktigt vara med igår kväll ;P )

Kommentarer
Postat av: mican

vi måste hitta på något snart =)

2009-07-27 @ 15:42:23
URL: http://diamantmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0