26 juli.

Full rulle hela dagen lång.
Idag tog jag sovmorgon då jag såg att de regnade ute, så hästarna har stått inne mest hela dagen, lite regn skadar inte men när de regnar som de gjort nu i flera dagar så är de inte roligt för dom att vara ute heller.

steg upp vid 10, gick ut och gav hästarna mat och sedan fick dom då som sagt fortsätta stå inne pga vädret.
jag gjorde mig i ordning för dagen och sen for jag och Jonatan en sväng till byske och kollade in marknaden i brist på göra, jag köpte bla en T-shirt där de stod "mias älskling" till Jonte, och han köpte en till mig där de stod "Jontes älskling"
lite romantiska är vi allt , vi har våra ljusa stunder ;), vandrade runt en stund till i de tråkiga vädret sen gick vi in hos mamma på kiosken och fikade litegrann och sedan bar de av hemmåt igen.

Därvid 16 tiden började regnet gå mot sitt slut, så då fick hästarna komma ut en stund, Bobby var helt galen och Bajen var lugn som vanligt och skötte sig exemplariskt, jag har nog aldrig mött en snällare häst att ha å göra med? !
sen har han äntligen börjat äta ordentligt, han har varit petig med fodret och inte riktigt vela äta det, men nu idag så har alla måltider gått ner utan problem! känns jätte skönt :) han behöver få i sig all mat han får.

   Bajen          Bobby

Hagarna blir inte i de mysigaste laget nu när de regnat i 7 dagar i rad,tur att vi har sand i hagarna så de inte blir den här "sur geggan" utan bara "blött" , men ser ut som att de ska bli bättre väder from i morgon, bara hoppas på det ,såhär kan de inte fortsätta, snacka om en tragisk "svensk sommar" -.- 


Mina planer för morgondagen är jobb från kl 07-15 , sedan ska jag fara ut och köra Bajen en sväng , packa och sedan fara till stan och sova hos Jonatan till tisdag, då ska vi fixa dom sista sakerna inför turkiet resan + äta på tatung:]
sedan blir de hem igen på tisdag eftermiddag.



NU höll jag på glömma berätta att jag var ut och red Bajen igår afton, for ut i skogen och kollade läget en sväng, vilket gick kanon bra! superfin var han , helt underbar! går inte beskriva på ngt annat sätt.


Nu ska jag lägga mig, blir upp tidigt imorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0