20 juli.

Dagen började vell ungefär så hemsk som den kunde! vaknade av att mamma srkek i trappen därvid 9 tiden att Bobby var på rymmen och att han inte syntes till, Panik slagen sprang jag ut i bara pyjamas och letade, men hittade honom ganska direkt bakom stallet där han stod och mumsade gräs idioten ;P och han tänkte INTE komma till mig, först gick han några steg mot mig så då blev jag glad, men sen tvärvänder tokskallen och springer iväg som en kanonkula och rejsar på grannarnas gårdar, HURRA?? sen fick jag in honom i ett hörn, då tvärvände han och sprang mot mig och slog bakut som ett tok, så jag fick snöra mig åt sidan för att överleva :P hästjävel.

till slut gav jag upp och hämtade foder hinken och lockade med, då började jag se ett visst intresse i hästkräket :P
tillslut kom han fram och jag i stortsett snörde mig på han :P då var han fast, anledningen till att han hade rymt var att de hade gått en propp i garaget där strömmen till hagarna går, så de var strömlöst i tråden och då passade han på.

lite stressad som jag var så tvär reparerade jag hagen och släppte ut han igen , bytte propp i garaget och sedan fick dom mat. Efter det sprang jag in och tvär gjorde mig i ordning för Piteå stad , jennie skulle hämta mig kl 10 och kl var ca halv 10 innan jag var färdig, men jag hann faktiskt utan problem, dock inte äta fruckost men ;P

Iaf så har resten av dagen spenderats i Piteå med Jennie och sen följde även Elin L med oxå, vi har vandrat runt på stan och sen vart in på lefthand tattoo eftersom dom hade drop in idag, jennie skulle tatuera sig men fick dock ingen tid ;S
så bara fortsätta vandra runt på stan, och jag passade på att klippa mig på dropin :] sen slingade ja håret oxå, de blev riktigt bra, men funderar på att göra de ännu en gång innan  turkiet , då kommer jag bli heeelblond :)! och så ska de få förbli, jag ska skriva ett kontrakt på de hemma, att jag inte ska färga mitt hår mörkt nåmer ;P haha.

efter en lång dag i piteå drog vi hemmåt igen, väl hemma gav jag hästarna mat och vatten, packade lite för att sedan dra till stan hem till Jonatan där jag befinner mig just nu, vi har varit på båtmuseet och fikat litegrann, och nu blir de lite tv och sedan sova, är trött!

Imorn ska jag vara med sussie på dagen, käka ngt gott och sedan vandra lite på staan :) sen ska jag dra mig till byske och in på banken för att fixa så lönen kommer dit den ska, sen hem och dona på med hästarna och stallet.

Nu är de endast 2,5 dag kvar till Livi Bajen anländer, och på onsdag rider jag Macho till byske, han kommer få de bra!

nu blir de mys med Jonte, hörs imorn igen.


Min lilla snuuuttaa :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0