1 juli.

Början på en ny månad med nya möjligheter, har jobbat från 7-12 men han klart betydligt snabbare , kl var bara kring 10 då jag var tillbaka på lokalen , är så lite jobb nu tragiskt nog -.-

Och en sak till! igår skrev jag att jag inte skulle rida Bobby, utan köra, ack så  fel jag hade :P Emelie ringde och "tvingade" mig att möta henne och fari mot välltan, så då gjorde jag det ^^ , väl framme så var inte emelie där, då blev jag nervös och lite orolig, men bara liiite ;) började trava och fortsätta för att se om hon kanske låg och sprattla i ngt dike eller om björnen tagit dom :P då ser jag hennes vita räser Jetta komma i full karriär , då förstod jag ganska snabt att hon levde iaf :P , dom hade tydligen blivit "anfallen" av miljontals med mygg, fari hade blivit tokig så dom fick vända hemmåt.
sen hade hon tydligen smort in honom i myggmedel innan dom for oxå , men inte hjälpte de inte , fällfors myggerna är själva fan :P dom tar oss alla! tur att jag har kvalite på mitt myggmedel ;) hehe. så de blev ingen ridning tillsammans med dom, därimot stod vi och pratade en stund och Bobby stod blick stilla hela tiden! duktiga hääst :) , sen for vi och busade lite i skogen och galopperade uppför sandbackar osv, super mys! han var så snäll bubbisen min <3

När jag kom hem igen sprayade jag på lite mera myggmedel på Bobby och sen fick han gå ut i hagen igen,
Tog in Macho och sprayade på honom oxå, han provade resa en gång men inte mer , framsteg ;) duktig häst därmed!
så mina hästisar fick rennt gå ute inatt, var 18 grader varmt när kl var 12 så dom har nog inte frusit iaf ;)

Ikväll blir de stan och sova hos Jonatan tror jag om de blir enligt planerna , sen imorn ska jag ev ner med Bobby på banan, får se, tror den skulle vara stängd imorn? sen har jag kört mkt intevaller nu senaste tid så han skulle behöva ett snabbjobb, får se om dom har öppet fredag då så jag kan fara ner? får hoppas på det .

NU ska jag äta mig ngt, emelie kommer hit sen en stund och sedan har jagen klippning oxå!
hörees sedan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0