18 februari.

Fy vad jag är less på att de ska vara så fruktansvärt kallt! de har varit som minst -18 grader  under dessa 2 veckor som gått! och nu dom senaste dagarna har de varit -26 -30 grader kallt, uusch de går knapt gå utanför dörren.

Lyckades fixa till kaoset i stallet igår iaf, som Macho orsakat , jisses vilken röra!
sen fick jag gå och vara orolig över att han skulle ha ont i magen och få kolik, men han klarade sig, han kan inte ha ätit mkt av betforet skulle jag gissa? tur var vell det.

Inte nog med att han rev stallet, när jag släpt ut dom och efter ca 2 timmar så går jag ut för att rasta vizzla, då står fanskapet inne i Bobbys hage och äter ur hans boll! då har han gått rakt igenom tråden ,sen skrämt livet ur Bobby som står och skakar uppe i ett hörn och är livrädd, (Macho är inte den snällaste mot andra)
så förbannad som jag var så tattar lagade jag Machos hage och ska försöka få ut han ur Bobbys, men han ställer sig bara på bakbenen så jag inte ska nå upp och hålla fast honom, så jag springer och hämtar ett grimskaft , men fanskapet försöker bara slita sig och jävlas, men fy jag tror jag aldrig hållit så hårt i mitt liv, jag var inte nöjd vill jag lova :P
så till sist fick jag ut han och in i hans egen hage.

Inatt har de då varit lugnt, känns skönt.

Idag blir de stan hem till Jonatan en vända, ska sova där hade jag tänkt, och imorn ska jag in på arken zoo och titta om dom har nå glasögon till Bejliz (en av hundarna), hon har problem med ögonen och har infektioner hit och dit, så hon måste ha glasögon på sig när hon ska till fjällen och åka skoter för att förhindra "vind draget" mot ögonen, kan tänka mig att de kommer se riktigt förjäklit ut! haha.

Efter det blir de hem till Fäll och vänta tills de blir fredag, då blir de ev Fest med harald och sussieeee :)
sen Lördag ska vi bada på edda och sen äta mat för att sedan se på film, om de blir som planerat :)
Kommer troligast bli väldigt trevligt!

Söndag blir de ut och brassa med Bobby, ska bli betydligt varmare nu till veckan :) ser jag fram imot!
blir troligast ner på banan en sväng då .
NU ska jag ut och skotta i stallet och göra klart, sen dushca och in med hästar, för att sedan bege sig mot stan :)

Hörs ev sen, annars så ha en trevlig dag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0