14 december.

Idag har Jami varit här och skott om hästarna, blev kanoners kanon! nu är de gjort, nu klarar vi oss ett tag till.
Efter skoningen drog jag med pappa till stan en sväng, for förbi travet och käkade julgröt i logen , riktigt mysigt!
sen vidare mot lantmanna för att köpa nå spån till hästarna då jag fått akut slut, och pappa ides inte köra och hämta idag, och jag kan inte göra det då man måste köra traktor och lasta i tanken själv :P !

efter lantmanna blev de solbacken , gjorde lite ärenden där, skulle köpa presentkort på Jula till pappa men då kommer han in just! eländet, så de blev inget av. Nu måste jag alltså till stan igen den här veckan, eller de hade jag behöbt oavsett, men endå -.-

ingen ridning/körning idag, har rent utav inte hunnit! så imorgon har jag det som prio 1! ska ut och galoppa med Bajen hade jag tänkt, sen behöver Bobby ut oxå men han få komma på onsdag då jessika kan hänga med ut, (Bajen blir tokig av att bli lämnad ensam) vilket stackars Bobby får lida för, men förhoppningsvis ska de gå lära av honom litegrann iaf.

Blir nog stan imorgon eftermiddag då jag ridit här hemma, jennie hördes som hon ville med, så de blir ju kanon med lite sällskap :)! imorgon ska jag inte fara ifrån stan fören jag är färdig med de förbannade julklapparna!
sen måste jag förbi lokalen imorgonkväll och faxa in mitt lönepapper för november, så jag får lön nu den 27, tråkigt vore de annars! så de måste jag komma ihåg, tror dock inte lönen kommer ligga på mer än 4-5 tusen? men de är bättre än ingenting, helt klart.


Nu ska jag ta och he mig ut i stallet och städa efter skoningen, sen skotta ur hela boxarna så ska dom få nytt fräscht spån som dom kan mysa i ikväll :)! sedan ska jag nog ta och lägga mig, helt seriöst! jag är jätte trött, sen har jag sängen för mig själv ikväll ;) ska bre ut mig i sinne kan jag lova.



snart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0