övervikt .

Jag kände att jag var tvungen att skriva ett inlägg om detta , eftersom jag vet att de är många som stör sig på folk som klagar över hur dom ser ut, att dom aldrig kan vara nöjda över sig själva någon gång?!

Hur många här i världen är nöjd med sitt utsende helt och hållet? finns de någon här i världen som inte har komplex över nånting på sin kropp? lyllo den isåfall, för ngn sådan människa har jag aldrig stött på och kommer nog aldrig göra de heller.!

Om vi tar vikten som ett exempel, jag har otroliigt komplex över min kropp! inte över alla saker , men tex  magen, låren, rumpan ! resten är jag faktiskt ganska nöjd med, jag kan leva med det iaf utan några som hellst problem.
Men om jag som person inte är nöjd med mig själv, mår dåligt och tänker -nej usch såhär vill jag bara inte se ut! jag vill ändra på mig själv, och därmed leva ett sundare liv.

Att gåner i vikt på rätt sätt , ja de finns TUSENTALS metoder att göra det på! men vilken är bäst igentligen? finns de någon som kan säga till mig " den här metoden är bäst" när de kommer nya varje dag?
Det jag tror på, för bästa resultat är att röra på sig mer än man brukar, och göra det till en vana!
äta rätt mat, (men vad är rätt mat?) jag ser det iaf som tex grönsaker, kött,fisk ,kyckling osv osv! finns vell hur mkt som hellst. Undvik socker, light drycker , läsk, godis !
Vill man inte behöver man inte utesluta sötsaker helt och hållet, de är ju upp till en själv hur man känner, sen är sånt där så olika från person till person, för vissa räcker det med att dom bara börjar röra på sig och endå kan dom äta godis och dom går ner i vikt endå, livet är orättvist.

Sen pulverdieten, de finns en massa! allevo,nutrilett,naturdiet,cambridge och massa fler!
själv äter jag naturdiet lite då och då, då jag känner att jag inte orkar göra mig någon vettig lunch, jag byter alltså inte ut alla mål per dag, utan 1-2 st max? , jag tycker det är JÄTTE bra att de finns sånna där pulverdrycker /soppor som man lätt rör ihop på 1-2 min då man inte orkar ställa sig och laga mat tex, eller för att få en rivstart i viktminskningen så kan man byta ut alla mål om dagen , kom inte och säg att de inte funkar! och att man inte håller vikten, de är oxå olika från person till person, börjar du stor äta efteråt mer än du brukar så klart att du går upp igen, logiskt tänkande.

Hur som hellst, jag vill gåner i vikt för att få en "sundare" vardag, ett bättre liv helt enkelt!
Jag tränar regelbundet och äter bra mat, och jag mår så satans mkt bättre!
har inte ätit godis1 månad, och nu känner jag heller inget behov av att göra det heller! så vafan ska jag stoppa i mig det för ? människan är inte gjord för att äta godis, de är bara ngt dumt som gör folk feta och ger folk ständigt sockersug.
Lixom cigaretter och annat beroende framkallande, så borde de vara olagligt.
För de finns inte en jävel som mår på riktigt " bra" av det.

Vi ser "feta" människor varje dag!  hur bra tror ni dom mår innerst inne? jag menar, vad har fått dom att låta det gå så långt? , vist, de finns säkert feta människor som inte tycker de spelar så stor roll?! men dom har GARANTERAT tänkt någon gång att oj, fan vad fet jag är!vad fick mig att börja se ut som jag gör?

så måste vi alla tänka, och man måste vara jävligt målmedveten för att klara gåner i vikt! de finns dom som gått ner över 100 kg,20 kg, 30 kg osv osv och dom beundrar jag starkt! fyfan vad bra ni är, att ni orkar ta tag i erat liv.

Man lever bara en gång får man oxå höra ständigt, ja de är sant!
men vill du verkligen leva det olycklig?
Nej, trodde vell det. Man lever bara 1 gång , så ta vara på de liv du har! du gör de bara kortare ju längre du låter det gå.

Även om det handlar om 5 kg eller 100 kg, ta tag i det! de är aldrig försent att förändra.


 


Kommentarer
Postat av: Mican

Det här känns som en pik till mig för det jag skrev.

Men du har missuppfattat det jag skrev mia, det jag menar är att jag blir less av att höra att alla tjatar om det och att det är så mycket sånt som kretsar runt om oss hela tiden och nästan inget annat. Det är media som har skapat detta mode att man ska se ut på ett visst sätt osv. Jag blir less på sånt här. Tycker personligen att om man ska gå ner i vikt så ska man motionera regelbundet och äta ordentligt, man behöver inte alltid utesluta sösaker och sånt, kroppen behövder det också, i lagom mängd.



jag kan inte säga att jag är nöjd med min kropp, för det är jag inte. Men jag tycker inte man ska hålla på och banta och sånt, det är inte bra. Men det här är min åsikt. ville bara förklara så du inte missförstår mig.

2008-10-29 @ 17:16:12
URL: http://diamantmoln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0