Inte dåligt händig!

Jag är, har hämtat hö osv till hästbubbarna ikväll, skottat skit och tagit in guldkornen.
Sen såg jag lite tv med min älskade Jonatan och myste sönder han innan han skulle bege sig hemmåt, jobb imorn.
Och nu har jag just gjort en jätte god korvgryta med wookgrönsaker och mandel potatis + kokat lingonsylt och bjudit min bror och Robin på min goda socker kaka som jag gjort för 2 dagar sen (legat i frysen) :] vilken hemma fru jag är ;)

Kan avslöja receptet på min extremt goda socker kaka!

2 ägg
2 dl socker (vispa ihop så de blir vitt och poröst)
tillsätt 1 dl mjöl och 50 g smält margarin (ju mer smör desto saftiagre blir den)
sen 3 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver

Vispa ihop ordentligt, smörj sedan formen med smör och häll dit ströbröd.
Häll ner smeten och om man vill kan man he på lite strössel på toppen (jag gjorde det)
Sen in i ugnen på 175 grader i 30 min.

När kakan är klar så låt den svalna i formen i ca:5 min . Vänd den sedan upp och ner och låt den svalna ännu lite till.
Dela den sen så den blir i 2 delar, så de blir som 2 bottnar. Lägg undan ena bottnen, låt svalna lite till.

Smält ca:30 g smör , tillsätt 3 -4 tsk vaniljsocker och 3 msk mjölk. Rör om och häll sedan över den ena botten på sockerkakan och låt detta sugas in :) blir hur smarrigt som hellst! mums mums.

Nu ska jag gå och natta hästarna.
sen kan jag meddela alla om att jag ska till tandläkarn imorn, (skräck)! inget man gör så gärna.
Hoppas på att få jobba lite i veckan oxå, så man får sig lite pengar! på tal om allt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0