4 oktober.

Idag gott folk har de hänt ngt enoormt ljuuvligt! de snöade i morse då jag steg upp, kunde dan börja bättre än så? de tror jag verkligen inte, fan va glad jag blev ! fast nu är allt borta iof, men de var endå trevligt att se snön falla :) fan va jag längtar till vintern!

Hästarna var alldeles tokiga, Bobby sprang och skuttade runt som ett tok och Macho såg ut som en osmidig heffaklump med sina enorma ben som fladdrade åt alla håll, haha! sen fick kusarna lite mat och efter de skjutsade min magsjuke bror mig till byske så jag kunde hjälpa mamma på kiosken ett tag, 188 kr timmen är inte så illa :D jag behöver doooom.
Jobbade i 4 timmar ungefär, sen fick ola hämta hem mig igen :), nu har jag ganska just ätit lite middag, ska snart pallra mig ut i stallet och ta in hästarna från detta väder, det regnar nu ist för snö ;/

sen skulle jag hämta hö igår igentligen, men de blev inte av! av olika skäl, behöver inte gå in på detaljer.
skulle igentligen behöva göra det idag, men har ingen som kör! fick veta att snutarna är här i fäll regelbundet nu och letar ngn som slangar soppa ur bilarna, så jag vågar då inte he mig ut själv utan körkort ;S så de får bli imorn ist då jonte kan köra, han är förden delen i norsjö och kör cross just nu med harald och warg, jag tror jag ska ringa och be han köpa hem lite godis, de var tydligen 29 kr kg på kvantum :O de är ju nästan gratis! undra om de är nå skit från 1800 talet?.

tal om det så hittade jag en bomlös sadel på blocket igår, (äntliigeeen) alla jag hittat förut har vart typ 100 mil bort! men nu hittade jag en i piteå för 2 tusen, fan bra! den ska hämtas imorn, kosta vad de kosta vill men nu jäklar , den ska bli min ! jag är så satans less på att leta sadlar , dom passar aldrig! så nu tänkte jag testa med en bomlös, har läst så mkt om dem och dom verkar vara super! så de blir vell upp till bevis helt enkelt.

Nu ska jag ta och ringa christer! han ville att jag skulle ringa idag, så de får jag inte glömma.
sen ut i stallet, och efter det invänta Jonatan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0