2 oktober,pissväder!


detta liknar ju ingenting! ;O vikket skitväder , jag skulle vara betydligt mer nöjd om de kunde komma i snö ist för regn, fan, uppe i fjällen snöar de ju nu? och dit är pappa påväg nu, han ska till arjeplog den lyxknutten.

Idag hade jag en massa planer, men då jag såg vädret ute vart jag sådär " dra filten över huvudet peppad", så de blir inge av! idag ska jag soffa runt här inne, städa lite grann kanske? har iof redan dammsugat nu på morron,men de finns mkt mer jag kan göra, bäst jag gör det. Hästarna står ute i hagen, macho är jätte ledsen över att han måste ha täcke på sig, han hatar det! men nu är han så illa tvungen, de blåser och regnar och är bara 3 grader ute.
Nu på tisdag bokde jag en tid på Trollsaxen i Byske, ska göra fler ljusa slingor i håret :) kommer vell nästan bli blond då , hoppas jag iaf. sen på torsdagen blire tattoo :D!!

Jag är hungrig som fan, och vi hade verkligen ingenting ätbart här hemma! förutom bullpåsarna nere i frysen, men dom ska jag ge fan i! , längtar till ola kommer hem sen med de han ska handla, de blir lax idag med romsås till middag , hur gott är inte det? jag skulle kunna leva på det helt utan bekymmer. Romsåsen är hur god som hellst! och jätte enkel att göra, man använder bara :

*Gräddfil
*hackad lök
*Röd rom

sen blandar man ihop det, och man har världens underbaraste fisk sås !


nu ska jag ut och ge hästarna lite hö, sen skotta skit så de är klart till ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0