10 juni, westernkurs?


Ja, min mamma ringde igår och sa att de var synd vi såldt hästfinkan!
öhh, jaha? tänkte vell jag, tidigt påkommet?

Hur som haver så hade mamma ringt sin gammla v'n som äger en hhundschop i hortlax,
hon beställde en klipptid till våran hårboll Bejliz, och sen hade dom vell pratat på en stund.
Och då hade hon frågat om jag fortfarande häll på med hästar?
Jo sa mamma, hon har 2 st nu.

blablabla, iaf så frågade hon ifall jag var sugen på att komma till piteå på lördag och vara med
på en westernkurs? dom behövde 2 st deltagare till för att det skulle gå ihop ekonomiskt.
Och att de vore SUPER ifall jagkunde komma, det skulle tydligen vara hur mysigt och trevligt som hellst
och en JÄTTE bra tränare ! (kom inte ihåg vad hon hette) men skit samma.

jaa, vad svara man på en sån fråga? inte är jag särskilt förtjust i western och jag kan som ingenting av just det
eftersom jag är mer för dressyr och hoppning

Men ! det skulle vara hur bra träning som hellst för Bravad att fara iväg på ngt såntdär.
Det skulle vara jätte bra träning förhonom att få fara iväg och se nya saker, och kanske inse att
allt inte är så farligt som han tror :). Mamma skulle iaf ringa upp kvinnan där idag och fråga lite mer
om hur saker och ting ska gå "till" där borta, hur många man rider åt gången och om de är i ridhus
eller på bana? osv osv, för risken är den att om vi är många åt gången som ska rida så kommer
bravad att stressa ihjäl sig, sen tycker jag att de är enklare att lära sig saker om man är mindre i varje grupp.
Om man nu kommer lära sig ngt vettigt :P?

Hur som haver, vi får se vad de blir av detta :)!

Sitter hemma hos Jonatan nu och väntar på att han ska komma hem från jobbet.
efter det ska vi fara hem till mig i fällfors, men först ska jag svänga förbi ica maxi och köpa en svart hårfärg.!
Igår gjorde jag ett tappert försök att färga underhåret rött, de blev skitbra på vissa ställen!
men i luggen där håret var lite ljusra blev det KNALL RÖTT! de lyser verkligen, och de var inte riktigt så de var tänkt ;O
för jag hade brunt underhår först, så på de blev det röda riktigt bra! men där de var ljusrare hår blev de förjävligt.
så HALLÅ svart färg! here i come.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0