Uppe med tuppen


Okey, så tidigt är de faktiskt endå inte! men jag kan iaf tillägga att jag varit vaken en stund iaf.
Halv 8 började Jonatans väckare på mobilen att ringa och den ville då aldrig bli tyst, de lät bara högre och högre! till sist fick jag säga åt han att stänga av den, haha.

Jag steg iaf upp med han för jag ides inte somna om, var riktigt jävla pissnödig oxå så de var bara kliva upp.
Då jag kommer ner säger mamma att ena tråden till Machos hage är nere i backen på ett ställe, och att jag borde gå ut och titta till det. Jag viste faktikst att de vart lite gränsfall hela vintern, men eftersom macho är en klok hest så stannar han i sin hage =) , men gick iaf ut och tittade och de såg skabbit ut, så jag fixade till det bara för dens skull.
Gick ut i t-shirt och de var inte ens kallt! -4 grader halv 8, kvart i 8 var det + 4 grader  ;O? jisses.

Nu har jag vart ute och rasstat vizzla, så nu sover hon nere i tvrummet med mamma.
Ska snart gåiväg och se om jag hittar nålburken så jag och moder kan byta gardiner i köket, sen troligast torka fönster oxå=), vi har så himmla stökit här hemma att de är hemskt! så de är ganska kul att få lite ordning.
Och nu när jag skriver stökigt så tänker säkert alla "åh stökigt har vell alla !?"
de är vell kanske sant, men man kan faktiskt ha mer eller mindre stökigt. I det här fallet är de MKT stökiigt!

Solen skiner idag med, härligt härligt! Jag skulle inte tacka nej till att fara ut och rida, men är hundvakt även idag åt alla 3 hundar så de blir lite problem. Tur iaf att jag red igårkväll, jessika kom förbi och hängde med och de var riktigt mysigt=) solnedgång och hela köret.

Bejliz ska ev till veterinären (ena hunden)
Hon har typ värsta bölden bak i arslet, doch de luktar rennt utan förJÄVLIGT!
problem med analsäckarna antar jag. usch! stackarn.
Kul att gå omkring och luka skit jämt?
Nej, förhoopningsvis ska de bli bättre iaf =)

I afton bär de av till stan, eftesom jag har skola imorgon är de lättast att sova hos Jonatan då jag börjar kl 11, de gåringa bussar från fällfors då så ska jag vara hemma måse jag åka med  bussen! och de känndes inte lockande alls!.
Imorgon efter skolan blir de jobb hos mamma, sen troligast hem.
Fredag skola , och efter det stan en stund och kl 2 ska jag färga håret. ska göra slingor så håret blir lite ljusare=)
sen ska jag nog låta mitt stackars hår vara ett tag, blir de som jag tänkt mig ska jag nog ha det hela sommaren.
Och på kvällen blir de ev bio med Jonatan och Emelie =) ! ska kolla om de går ngn bra film eller så.

Sen måste jag ta tag i att ringa efter hovslagaren oxå!
de kommer bli dyrt den här gången, ska be han kolla bravad i munnen så han inte har nå vassa kanter som gör han illa eller så, + skoningen då. de kommer nog nästan gå på 2 tusen kr! allt som allt.
Tur jag jobbar, så jag får in lite pengar iaf!

Nu har jag inte tid att sitta här och tjollra längre, ska leta nål burken ;) !
image10
vi ses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0