1 april

än har jag inte blivit lurad, men antar att de kommer de med eftersom dagen är långt ifrån slut än.
Det kommer sluta med att jag är förbannad eller ngt sånt och livrädd, så brukar de bli iaf när ngn ska skämta =P!

Idag skiner solen, de är nästan 9+ grader ute och de är underbart härligt!
Nu är våren här, och jag längtar i sinne till sommaren då alla skogsvägar kommit fram. Skogen är nog de bästa som finns! jag älskar att gå omkring i skogen, de luktar så himmla gott!
sen saknar jag mina små stigar som jag brukar rida efter på sommaren, dom är hur mysiga som hellst och jag kan seja att dom varit väldigt saknade nu i vinter!

Men nu kommer en såndär jobbig period då man inte kan vara nånstanns! snön börjar vara borta från vägarna, man kan inte springa nånstanns, skoterspåren är mjuka så dom håller inte fören en 5-600 kg häst.
Så nu är de enda alernativet att traska runt byn på asfalten, eller rida mkt dressyr i ngn vecka eftersom vi har grusplan på våran gård, de är iaf ganska bra att den finns =) Men blir ganska enformigt i längden att rida runt där.

Till sommaren ska bravad lära sig hoppa, i sommars brakade han rakt igenom i stort sett varje gång! han knäckte det mesta som var i hans väg, fast de hände att han tog ett skutt då och då faktiskt =) han kan nog om han vill.
Macho därimot är en hejjare på hoppa, han hoppar 1 meter utan problem. Lätt högre med mer träning än vad han får just nu, hoppade 1,10 med han en sommar för ngt år sedan. Men då var de bara jag som flög över första gången, HAHA de kommer jag aldrig att glömma. Vissa minnen stannar förevigt! =)

På tal om minnen, så måste jag säga att jag saknar sommaren 03 och sommaren 2005.
Jag tror de är en av de mest bästa sommrarna jag varit med om! ma var vell inte allför gammal, men kul hade man! fyfan altså, helt sjukt igentligen.

Nu sitter jag iaf och väntar på att Jonatan ska komma hit, ska snart ta och börja laga mat .
De blir stuvade makaroner och köttbullar =) Mums!
sedan ska jag träna, eller jag ska träna nu en stund före maten och sen efter maten mot kvälls sidan hade jag tänkt =) Då har jag varit ganska hurtig idag, har även klippt Bejliz idag, fast har bara hunnit klart hennes framben änsålänge. Ska klippa ner hela hon så hon blir lite fräschare, får 400 spänn av mamma =) värt!

Nej, nu ska jag gåner och fixa lite en stund, sedan blir de lite träning !
image9
Den här gången ska jag lyckas!
jag har bestämt mig nu,som så många gånger förr!
men nu är jag less på att misslyckas, nu ska jag klara det här!
För de är inte såhär jag vill ha det, de är inte alls såhär.

Jag känner mig starkare än någonsin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0