jag tänker inte sluta leva.

För 1år och 1månad sedan förändrades våra liv totalt,vi blev föräldrar.jag har inte ångrat det valet en endaste sekund och det finns inget som gör mej lyckligare än min familj,men jag känner att jag måste få skriva av mej..jag är med mitt barn från morgon till kväll, försöker behaga hans behov dagarna i ända och det är inget jag klagar över,jag älskar att vara Mamma.men ibland måste jag få vara någonting annat än bara mamma, jag måste få vara JAG!  Bara för att jag blivit förälder betyder det inte att jag inte oxå har behov, ibland måste man få komma ifrån vardagen om så bara för ett par timmar..umgås med vänner eller bara få en stund för sig själv, gå ut och ha roligt någon kväll eller vad som helst. Det jag tycker är konstigt är att det blir sån jäkla tabu om man väljer att göra något för sej själv, har man valt att skaffa barn få man stå sitt kast, man lever för barnen.. Är det verkligen meningen att man ska skita fullständigt i sej själv? Jag gör allt för mitt barn,och det finns ingen jag älskar mer. Men det betyder inte att jag måste sluta leva..jag tror och kommer stå fast vid, att det är lika viktigt att ta hand om sej själv och sin partner som att vara en bra förälder. 

Kommentarer
Postat av: mican

jag håller med dig, bara för att man blir förälder så slutar man inte leva. alla ha vi våra behov och alla vill vi vårda om alla våra relationer. att ta en fika, en lunch eller bara hänga är sjukt viktig.

2015-06-09 @ 10:43:46
URL: http://diamantmoln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0