18 september.

Ledig idag och helt underbart väder ute!!
gav hästarna fruckost, gick in och tog en kopp kaffe och matade hundarna, chillade sedan framför tvn framtill lunch.
Efter det begav jag mej ut i stallet, planen var att jag skulle köra Bajen men jag blev så ridsugen så de fick bli en ridtur ist! pigg och glad var han idag, värmde upp en bra bit i både skritt och trav, tänkte ta en galopp men han drog iväg i fullt ös i trav ist :P försökte bromsa upp och lägga en ny fattning men icke sa nicke, lät han löpa på en bit då han verkade ha lite för mkt energi idag.. red efter hälleströmsvägen och vek sedan av in på en liten stig i skogen, vågar dock inte rida allt för långt in nu under jakten, så vi vände efter en bit.
 
testade lägga en ny galoppfattning på hemvägen och till sist gick det^^ lite överladdad bara, gasade som en galning första 500 metrarna, sen fick jag dock korta upp honom och fick en riktigt trevlig galopp sista biten :) finahäst*
skrittade resten av turen och jobbade lite på sidvärtsrörelser och halvhalter, gick fina fisken :)

Nu mot aftonsidan drog jag in till byske för att handla, gick ju kanon tills jag skulle hem och fick pallnita för 2 st rådjur! varorna flög då bara runt i bilen, men de var vell det enda som hände som tur var.. var dock jäävligt nära att det skulle smälla!! uuusch, fruktansvärt obehagligt...
 
Har just ätit middag, ska snart gå ut och promenixa hundarna en sväng , sedan blir det soffläge en stund innan jag går över och plockar in grabbarna grus i stallet :))
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0