5 mars.

hemma efter en underbar helg i fjälls tillsammans med Jonte och vovsingarna, vi kunde nog inte haft så mkt bättre väder än vad vi hade, lördagen var det +10grader i solen och vindstilla, inte ett moln på himmlen!
söndag var det soligt medn dock ganska kallt, eller det blåste kallt! så vi fiskade en stund innan vi bestämde oss för att åka hemöver.

Nu sitter jag här med ryggont, och stackars Tosca har fått ngt som kallas för "vattensvans", ngt som tydligen är vanligt hos retriver raserna. Det är en inflamation i svansroten vilket gör att svansen bara hänger och ser nästintill bruten ut, hunden har mkt ont vid beröring. Orsaken till det är oftast att de blivit kall/blöt/suttit i drag eller dylikt.
Tosca har åkt skoter, så jag antar att det är boven i dramat. hon har dock haft täcke på sej under hela tiden ute, men inget som täckt hela rumpan och svansroten, så nu hade vi otur. hade ingen aning om vad vattensvans var för ngt fören jag googlade på toscas symtom igår, ringde vet imorse och dom trodde till 95% att det var det.
Ska tydligen gå över av sej själv inom några dagar, har de inte det skulle jag höra av mej igen.

Jami har vart här under morgonsidan och skott om hästarna, och på tal om hästar så hade jag lämnat dem ute inatt, telefonen ringer kl 04 imorse och det är mamma som ringer, Tydligen var Bajen på rymmen ! så hopp ner i kläderna och ut och leta, Bobby stod kvar i sin hage men Bajen syntes INTE till!? blir såklart lite orolig, men testar att vissla som jag alltid brukar göra när jag kommer till stallet/hagen, då hörs dunder och brak i backen och Bajen kommer springades från samhällets håll, in på gården och direkt till mej! skönt att slippa "jaga" sådär på morgonkvisten :P Iaf så fick båda gossarna komma in i stallet, sedan gick jag hem och la mej igen.

Nu väntar jag på att Jonte ska komma hem från jobbet, vi ska åka in till byske och handla lite.. Har fortsatt lite med klippningen av Zally som jag påbörjade för 1 vecka sedan, nu börjar de likna ngt! vi kör korta stunder för att hon ska slippa bli less och inte hata att bli klippt i framtiden :)

Näe, ska tvär rasta hundarna , nu kommer Jontis!

Fina underbaraste Tosca står för bilden idag.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0