19mars.

Imorse vid halv 8 så fick jag ett telefonsamtal av veterinären ang zallys provsvar..Det visade sig att hon har en kraftig urinvägsinfektion samt på gränsen till för få röda blodkroppar, som förmodligen infektionen orsakat då hon gått omkring med den så pass länge. Så det vi ska göra åt saken är att hon ska få pencelin/antibiotika som hon ska äta under en tid, så ska det förhoppningsvis gå över..

Nina har hälsat på hos mej idag samt lämnat igen Tosca som har bott hos henne under tiden vi var i Fjälls :) blev en lunch på fältet och sedan en promenad med alla 6 hundarna efter skoterspåret, vilket gäng alltså! hahaha :,D
färgade även hennes hår innan jag och Jonte begav oss mot stan för att hämta igen Olas bil som jag lånade av honom i torsdags då jag körde in till stan för att åka med Harald och sussie till fjälls, passade även på att storhandla inne på Maxi.

Nu är vi hemma igen, har klippt klorna på alla 3 vovsingarna och ska nu snart bege mej ut i stallet. är sjukt trött och har huvudvärk så träningen blir inställd ikväll, får köra stenhårt imorgon ist! hästarna måste röras oxå, sen ska zally börja äta sin medecin, hon kan tydligen få biverkningar av den så jag får hålla ögonen öppna!.

Ledig framtill fredag, sen börjar min jobbarhelg!



Bjussar på en lite halvgalen bild från innebandyfesten för ngn månad sen! otroligt rolig kväll :)

Kommentarer
Postat av: Åsa

de syns inte så mycke med kamera, resultatet från slingorna :P

2012-03-20 @ 19:18:42
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0