29 juli.

Ist för att köra Bajen igår bestämde jag mej för att rida! sagt och gjort, skrittade kanske 10 min och gick lite sidvärts för att mjuka upp honom en aning, joggade sedan i sakta mak och var noga med att inte låta honom fuska!
Jag tappade ungefär hakan, han gick så otroligt stadigt och fint utan att ens försöka tjuvöka traven ! och jag hade verkligen ingenting i handen, ett riktigt happy moment! :D fattade sedan galopp och det gick vell ungefär i 110 kmh första 3-400 metrarna, sedan fick jag dock korta upp honom och vi fick till en riktigt härlig jämn och fin galopp, krävde dock inte så mkt av honom där förutom att han inte skulle springa på så förbaskat, och som sagt gick det alldeles lysande! galoppade kanske 2 km innan vi saktade av och skrittade en bit innan vi vände om och joggade hemmåt.Blev en runda på ca milen iaf.
 
Känns i kroppen idag kan jag säga, har träningsvärk som tusan! inte så konstigt då de inte blivit så mkt rida sista tiden, har mestadels kört.Men de blir de ändring på nu, är ju så förbaskat roligt att rida! särskilt när man har så fin häst :')! Bobby skrutt fick stå igår, var så slut efter passet att jag rennt inte orkade.
 
Idag blev det en sväng till byske med Jontis, Mican och Robin. Vi åkte in till furuögrund och fikade på kajen, snacka om barndomsminnen! min mormor och morfar bodde nämligen i furuögrund, så många timmar har man spenderat där :), efter fikat åkte vi in till byske igen och in en snabbis på Ica.
 
Nu har vi landat hemma, röjning av övervångingen är vad vi pysslar med just nu , jag tock dock en liten paus ;)
ska snart iväg på middag hos Mican och Robin, blir trevligt :)
 
 
Inser att jag har en hel del ovisade bilder från när jag tog med Bajen till storbränna förra sommarn,så nu har jag lite roliga ridbilder att ladda upp :)!  förhoppningsvis ska vi hinna fota fler nu i sommar så vi får lite av årets ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0