11 december.

snacka om väderomställningar!! igårkväll var det -8 grader ute, tänkte att perfekt! då får mina hästkrakar stå ute och äta ur balen, när jag vaknade imorse vid 10 var det -21!!!? stackars grabbarna gruus, då fick jag rennt ont i hjärtat :(
gick dit direkt och dom var hyfsat varma och gosiga under täckena iaf, som tur var.
 
For och käkade lunch med Jennie vid 11, sen hem och ut i stallet och skotta. Nackdelen med kallstall är att skottar man inte direkt så fryser alltihopa! inte ball, fick stå med järnspett och försöka lossa på "kakorna" av skit och piss, skottade ur hela boxarna och fyllde på med massor av nytt fräscht spån, sedan fick dom komma in. då jag har ganska litet stall så värms de upp ganska fort, brukar ligga på kring 0 grader därinne efter ett tag. När de är som kallast på vintern brukar de vara kring -5 grader, då står dom alltid med täcken på :).
 
Nu väntar jag på att Jonte ska sluta jobbet, vi hade nämligen tänkt till stan och fixa de sista julklapparna.
frågan är om vi orkar dra när de är såhär kallt? får se vad karln säger, annars blir de vara hemma och städa ist..

Har även fått en god nyhet, pappa får kanske vara hemma på jul! men bara kanske.. har han tur får han åka ifrån jobbet redan söndagkväll, om inte får han nog åka tidigare på måndag förmiddag så han hinner hem till middagen, GUUD vad jag hoppas på det! vill inte fira jul utan pappsen <3
 
 
Jag har den bästigaste pappan i världen :))

Kommentarer
Postat av: mican

sv: for till johan och tina vid 21.15.

2012-12-12 @ 09:30:58
URL: http://diamantmoln.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0