ett recept.

I måndagskväll snörde jag ihop lite gotti ala LCHF , nämligen snickers! gjorda på mitt eget lilla vis. Bla bytte jag ut jordnötter mot osaltade caschewnötter, tillsatt lite kokkosfett i chokladen osv. Tänkte bju på receptet iaf :)!

Du behöver:

2x100g minst 70% blockchoklad
25g koccosfett
1-1,5 dl caschewnötter
ca: 1-1,5 dl jordnötsmör
Flingsalt

Smält först 100 g choklad tillsammans med hälften av koccosfettet, bre ut på en plåt klädd med bakplåtspapper och ställ sedan kallt ca 10 min till chokladen stelnat..Ta ut formen och bre över jordnötsmöret samt strö över nötterna, smält sedan 100g choklad igen tillsammans med resterande av koccosfettet och låt svalna en liten aning . Häll sedan över och bre ut lite försiktigt,strö över lite flingsalt. låt stelna åtminstone 30 min i kylskåp , skär till sist upp i portionsbitar och frys in. Perfekta de gånger man får oväntat besök! :)

Koccosfettet kan uteslutas ifall man inte har det hemma, sen bör dessa gobitar ätas med måtta, ungefär som med allt annat! ;)


Bild lånad från google.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0