29 september.

Dom visar alltså att det ska snöa i 4 dagar nästa vecka , inte så mkt dock kanske men endå! helt sjukt vilken världelös höst de här har varit, september månad som brukar vara så fin? tragiskt..

Idag har jag varit en snabbis till byske för att kolla inne på hemmafröjd om dom hade nå snygga väggklockor , dom hade inte en enda! så tomhänt ut därifrån blev jag, gick vidare till konsum och handla nå småsaker som var slut hemma i kylen sedan drog jag hem igen, tog med mej Tosca ut i stallet och plockade in Bajen och gjorde honom redo för ett intensivt ridpass!

joggade honom först ett par km, ökade sedan och låg på cirkus 40tempo i ca 3 km , skrittade 5 min och joggade honom en liten bit till inna vi fattade galopp och galopperade i rätt lugn takt för att vara Bajen i ca 3 km till, avslutade med att jobba honom i skritten en stund och sen fick han lång tygel sista 10 minutrarna. Tosca var då rent stendöd stackarn när vi kom tillbaka , hon fick jobba hårt idag X)... Bajen kändes vell helt Ok, därimot tyckte jag att han var rullig som attan i traven  när vi började öka,men inser sedan att de är förmodligen mitt fel då jag lärt honom att han får trava till ett vist tempo innan vi fattar galopp, för kände hela tiden att han var sugen på att galoppa ist, för sådär hemsk är han absolut inte i vagn! . Iaf så kylde jag benen på honom när vi kom tillbaka med isbalsam innan han fick gå ut till Bobby i hagen igen.

Imorgon får han vila, sen lördag ska han få gå i vagn få se hur han känns då, söndag kommer Nina hit och rider med mej så då får båda grabbarna grus följaas :)..

Och min stackars Tosca som dragit på sej ngt skit i ena örat, förmodligen är de svamp! luktar fan och är alldeles il rött! så hon fick åka in i duschen idag och bada örat i svampmedel som jag fick av veterinären när jag hade zigge, han hade jästsvamp i örat och de ser väldigt likt ut de Tosca har nu, så vi testar detta i några dagar få se om de blir bättre, annars får vi göra ett Vet besök...

 

Kommentarer
Postat av: Nina

LOvar det är det, Doris har fått de hon med flera gånger, funkar inte medlet du har så ring vet. och be dom skriva ut surolan, ska droppas 5 droppar 2 ggr dagligen, och köp även epi-otic på apoteket, finns på djurhyllan och tvätta öronen med det.. Då går det över efter bara några dagar. Se till att tvätta ur öronen om hon varit blöt i dom, det är ofta det som är orsaken till svamp :P

2011-09-29 @ 20:22:47
URL: http://nastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0