14 september.

blev en tidig imorgon idag då jag lovat att vara på flygplatsen halv 10 och hämta upp mamma och pappa, var uppe vid 7 så jag skulle hinna mata hästarna och hundarna innan jag drog iväg.. var förövrigt riktigt trevligt att få hem mamma och pappa igen, dels för att jag slipper ha 4 hundar i huset och dels för att de bara känns allmänt trygt att ha dem hemma i grannhuset igen :)

Har ätit lite lunch för en stund sedan, hästarna står fortfarande inne då regnet bara öser ner!! ska snart ta och göra mej klar för kvällsjobb, har huvudvärk så peppen är vell inte den största, men bara bita ihop..

i brist på annat så kan jag bjussa på ett RIKTIGT gott och enkelt kladdkaka recept ala LCHF:

100g 70%choklad
100g smör
1 dl grädde
1 ägg
1 tsk vaniljsocker

smält ihop chokladen och smöret, rör om till en len smet. vispa ägget lite fluffigt och blanda sedan ner med chokladsmeten, tillsätt 1 dl grädde och rör sedan om till smeten blir riktigt len! kan verka grynig till en början men då har du bara rört om för lite. bre ut smeten i ugnsfast form och grädda i 200 grader i 6 min, låt stå i kylen minst 2 timmar innan servering så kakan hinner "sätta" sej :))

Till er som inte vill ha Lchf så kan ni använda er av en vanlig hederlig chokladkaka ist för 70%^^

Bild från google




Kommentarer
Postat av: Åsa

hmm ska nog prova den här i helgen :)

2011-09-14 @ 13:54:00
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0