12 september.

Just sett kostprogrammet som sändes ikväll på SVT1 som handlade om LCHF (lågkolhydrats kost), och jag blev då rent bara förbannad! att läkarna/forskare fortfarande inte tror på att lchf kan ge en MKT positiv inverkan trots en MASSA bevis! folk med diabetes typ2 har kunnat sluta med sina insulin sprutor helt och hållet, både kolestrol och blodsockervärdena halvrerades + att de tappade välbehövliga kilon!. Läkarna vill fortfarande att man ska leva på så lågt fettintag som möjligt och äta kolhydrater trots att dom har fått flera bevis på att lågkolhydrat kost gett bättre reslutat..Var så sjukt kul att se hur ställda de blev i slutet då dom fick se på papper hur folk som ätit enligt Lchf en bra tid hur deras värden såg ut! rätt åt pappskallarna..

Nu är de absolut inte så att jag vill dummförklara människor som inte äter enligt LCHF, men jag kan säga såhär att jag själv har ALDRIG mått så bra sen jag började med detta! så nu kommer jag göra en liten lista här nedan där ni kan se vilka positiva saker som jag uppnåt med denna kost.

1: jag håller mej mätt länge
2:sötsuget har minskat MARKANT!!
3:Tappat kilon
4:fått betydligt mindre värk i kroppen!
5:känner mej så otroligt mkt piggare
6:fått bättre hy
7:är gladare
8:orkar mer

Detta jag skrivit ovanstående är tillräckligt för att jag ska vilja fortsätta med LCHF och även rekomendera den för andra, Det enda negativa jag kan tillägga är att jag fortfarande kan bli sugen på ngt sött, men oftast bara då jag ser ngn annan äta det! och vist kan jag sakna bröd och potatis ibland, men jag känner att de inte är värt att gå tillbaka till mina gamla vanor igen, jag vill inte gå omkring med ständigt sötsug och ständig trötthet , inte heller bli överviktig och få igen min konstanta värk. LCHF för mej är en livsstil, en livvstil som fungerar för mej och jag tänker absolut INTE återgå till mitt tidigare liv..



hell yeeah!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0