11 september.

förmiddagsjobb idag på macken, och en sak har jag iaf insett idag och de är att macken går tammetusan runt på typ 10 stammkunder!en del är lätt in mellan 3-5 gånger per dag , stackars människor, snacka om Nolifers :P
Men tur att ngn underhåller mej om dagarna iaf^^..

När jag slutade så drog jag till byske och storhandlade mat så jag och Jonte slipper svälta ihjäl ^^, sen brassade jag hem och gjorde middag som idag fick bestå av Fläskfilegryta med dragon och kokt broccoli, sjukt gott var de faktiskt!
sen vilade jag en stund innan jag tog med mej Tosca ut i stallet, sadlade på Bajen och for ut en sväng i skogen för lite bus, blev en massa galopp vilket var länge sen sist :)) han vart rent så glad att de kom ett liiitet liitet bocksprång :Phaha! Tosca fick följa med oxå och hon var då minst lika glad hon.

Avslutade med lite dressyr, jobbade på att korta upp traven vilket går jätte bra nu! nu orkar han verkligen bära upp sej ordentligt vilket känns så roligt, sedan tränade vi på lite skänkelvikning vilket han börjat hajja nu oxå och han blev rent sjukligt fin i slutet :,)!!

Sedan blev de Bobbys tur, han var dock en riktigt tjurskalle till en början och skuttade bara runt och gick imot! surade så fort jag försökte korta upp honom i traven och gjorde några bakutsparkar, till slut fick jag bli lite arg och då skärpte han till sej och avslutade riktigt bra. Har dock kommit på att jag ska kolla upp honom i munnen, tycker att de ser liite lite besvärat ut för honom då han äter, ska ringa Jami och be honom komma hit och kika på honom.

Imorgon har jag en jädra massa ärenden att genomföra! bla så måste jag fixa ett pass och sen foder till hästarna , fick även ett uppdrag av Jonte att köpa nå snygga tröjjor till han för ett presentkort han fick i julas, sen är de lite annat smått och gott.. Funderar hur jag ska lösa de med hundarna, får vell packa in dom i bilen oxå helt enkelt :P

Näee nu väntar sängen gott folk, är sjukt trött! och som ni ser blev de inga ridbilder, min Jonte hade inte tiid med oss-.-


Min fina Bobbyy <3


Kommentarer
Postat av: marina

snygg häst!

va har ni för hundar? =)

2011-09-12 @ 07:11:30
URL: http://marinasmonte.blogg.se/
Postat av: Åsa

alltså miaaaaaa vafan ska man göra åt söt suget?! ja älskar ju salt mat, och de äter man ju mycke av, men nu har ja börjat få sånt jävla sötsug typ efter kakor, som ja aldrig nästan åt före ja börja me de här :(

2011-09-13 @ 00:07:59
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Postat av: Åsa

aah tack för tipset :) fast bär har ja redan prova, och mörk choklad försöker ja lära mig äta, tycker inte de är gott :P så de är just de att ja blir så sugen på kakor och godis. men de ger väl me sig efter ett tag kanske. har fuskat lite, men de får man väl ta från början ;) kanske ger mig på kladdkakan nån da :D

2011-09-13 @ 01:27:20
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0