1 september.

så var det en ny månad med nya möjligheter, och den inviger vi med en 7 dagars ledighet, kan de bli bättre??
jobbat kväll idag , så under förmiddagen passade jag på att luncha med jennie på fältet, fara till byske i tid så jag hann plocka ut paketet från som anlänt från LCHF butiken i malmö, jisses så roligt de var att öppna de! massa smått och gott ;) tar bild imorn så ska ni få se! :)

Har just varit över och nattat mina underbara hästar, och nu är de vell dags att ta och natta sej själv oxå snart.
Imorgon kommer Nina och hennes vovve Doris hit, vi ska ut och rida en sväng är tanken och sedan ta en promenad i skogen med våra vovvar, kommer bli myyys om jag inte är dö förkyld, känner nämligen i halsen och i näsan att ngt är på g, hoppas inte de är ngt stort..

innan jag avslutar så ska jag för första gången (eller är de andra?) skriva upp vad jag har för mål med mina hästar denna månad, har sett att många gör det och jag tycker de verkar vara en väldigt bra grej, för att sedan i slutet av månaden kunna gå tillbaka och se om man lyckats genomföra dem eller inte. så here we go!

Bajen:
1.sänka "rekordet" med åtminstone 2 sek till nästa snabbjobb om 2 veckor, klarar han det blir de provlopp!
2.förhoppningsvis gå provlopp
3.kval i slutet av september
4.Rida mer dressyr och jobba lite mer på voltarbete/sidvärtsrörelser ,bla för att hålla sej mjuk och smidig i kroppen.

Kan vi lyckas genomföra detta så är jag MER än nöjd!





Bobby:
1.börja slipa på konditionen
2.mkt dressyr för att få honom mer lyhörd

Tänker inte ha nå större krav på honom denna månad då han inte gått mkt alls i sommar, så först och främst behöver han komma igång innan vi siktar mot högre mål. Kommer försöka lägga in lite dressyr i stort sett varje pass för att få odågan lite mer lyhörd och avslappnad, dock korta korta stunder då jag vill att han ska tycka att det är trevligt..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0