8 oktober.

Tänkte berätta lite hur de gick i fredags afton då equiterapeften Ingemar kom och gick igenom båda pollehästarna, Iaf så började han med Bobby. klämde och gick igenom varendaste liten kroppsdel och det han kunde se ganska direkt var att Bobby var sne baktill, så han masserade och klämde, bröt och slet och till sist fick han nålar vilket Bobby INTE tyckte var trevlig, slog ett par gånger mot stackars Ingemar som klarade sej undan båda smällarna som tur var. Iaf så är de otroligt häftigt att de händer grejjer så fort! Bobby som brukar vara rätt stökig på gången, ha svårt att stå stilla osv stog till sist som en klippa och fladdrade med läpparna, helt avslappnat alltså! så vi kunde tom under tiden börja med Bajen..

Bajen var iaf riktigt fräsch och fin tyckte han, kunde inte hitta något direkt fel så han fick lite massage och bröt till honom liite lite baktill då han var ytterst ytterst lite sne. sedan fick han nålar lite bara för att, och Bajen verkar tycka de är riktigt trevligt! han står som en klocka och låter honom sticka varsomhelst. Förövrigt så tyckte Ingemar att Bajen såg betydligt mkt finare ut i kroppen nu än sist, jättekul att få höraa :)

Iaf så fick hästarna stå med nålarna i ca 30 min innan de var dags att plocka ur dem, och Ingemar drog vidare till nästa ställe.. Han tyckte iaf att om någon av mina hästar behöver behandling så är de Bobby som är i mest behov, så jag har bestämt att jag ska kosta på honom det åtminstone varannan gång han kommer hit upp, han brukar tydligen komma var 3-4 vecka så var 8 vecka framöver så ska Bobby få sej en omgång, så får vi se om det blir resultat?..

Anledningen till att jag ens ville låta honom kika på Bobby är att jag upplevt honom som lite surare senaste tiden, särskilt vid ridningn vilket gör att jag då misstänker att han har ont ngnstans, enligt Ingemar så kan snedheten baktill absolut vara en anledning till att han surar ibland,glömde skriva att han hade en liiten liten låsning i nacken oxå som han bröt till.. Sen så var Bobby vass i munnen nu oxå när Jami kikade på honom, så de är garanterat en orsak! så det ska vi oxå fixa då Jami inte fick ta på alla ställen, han kommer behöva lugnande nämligen..

Lite utgifter på schemat alltså, men de kan jag tycka är värt det då jag vill att mina djur ska må bra helt enkelt.



Idag har jag jobbat och hästarna har vilat (order från Ingemar), är helt jäkla slut och känns nästan som att jag har lite feber? återstår att se imorgon... Planen är att Bajen ska skrittas och Bobby bara promeneras, sedan ska jag ta kameran med mej ut och ta lite bilder om de inte regnar och är kasst väder!...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0