6 oktober.

Tänkte berätta litegranna om hur gårdagens provlopp gick, iaf så hade jag med mej fina Nina och pappa.
Lastade Bajen och drog neröver, vi skulle starta i lopp 3 så vi hade god tid på oss när vi kom fram att värma & dylikt. Bajen fick spår 2, vilket gjorde mej lite extra nervös när jag fick veta det.
Iaf så tickade klockan iväg och vi selade på, värmde honom själv den här gången och kan säga att han kändes finare än någonsin! inte det minsta rullig och allt bara stämde.Värmde 5 bakvarv i 2 min tempo och lät honom sedan stå 20 min innan de var hans tur att starta.

Var 5 st hästar i hans lopp , och som tur var blev det inga omstarter så där fick han spara in lite på krafterna den här gången.Han kom iväg bra och låg i rygg ledaren under hela loppet och höll tempot hela vägen utan problem,
fick bli 2a med andra ord den här gången oxå  och då körde Jami inte ens, han kom in i stallet igen med mkt krafter kvar (vilket iof han bör göra i de där tempot) , summa sumarum så blev slut tiden 1,26 ganska prick enligt Jami. Nästa gång ska vi sätta på tungband då han har en tendens till att lägga tungan över bettet och bli lite svår att få tag på, vilket jag vet om sen tidigare men såklart glömde jag ta med det den här gången -.- ..
Förövrigt var vi otroligt nöjda allihop då han aldrig sett så jäkla klockren ut någonsin i auktionen! 

Kom även fram lite nyfikenstrutar efteråt och frågade va de var för häst och att dom tyckte han såg så stilig ut, vilket såklart inte gör en mindre stolt i "mamma hjärtat" :,)!!!, nääe fyy så glad jag är, fina fina hääst :,)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0