19 december.

stilla lugnt här ett tag, men har inte haft så mkt att skriva om så då kan de lika gärna få va^^.

Iaf så fick jag göra ett besök på akuten igår afton, har nämligen haft problem med magknip ett bra tag och i tisdags efter ett anfall så började jag få ont längst ner i magen, riktigt riktigt längst ner! tänkte vell inte så mkt på det tills i fredags då jag började känna smärtan lite mer ihållande, samma på lördagen och i söndags(igår) kände jag den så fort jag rörde på mej de minsta. ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att jag skulle åka in, vilket jag då gjorde, med Jonte som sällskap.

Väl där fick jag komma in ganska fort, dom klämde och kände och de gjorde nå så JÄVULST ont! vart sedan instoppad i ett rum där jag fick sitta själv i 2 timmar innan de dök upp ngn, tog lite prover osv som inte visade någonting.dom misstänkte ett tag att det var blindtarmen, men hade inte riktigt rätt psymtom för det tydligen. frågade ifall de inte kunde vara äggstockarna, typ en inflamation, då får jag till svar att allt är möjligt!? och att jag skulle ringa och boka en tid hos Gyn på måndag. jahapp, TACK för det! tog alltså över 5 timmar för dom att klämma ur sej det..

Idag har jag försökt få tag på kvinnokliniken halva dagen, UTAN resultat till en början.. mejlade ner sen som sista utväg och då ringer dom upp inom 5 min!? bra det iaf :) berättade om min psymtom och att jag vart in på akuten igår, frågade vad dom trodde och dom tyckte iaf att jag skulle komma in, så på Torsdag ska jag dit på en undersökning, bara hålla tummen att det inte är ngt riktigt galet...


trots detta så hann jag med lite trevligheter i helgen, bla så var nina hit i lördags och vi for ut och busade med grabbarna gruus :,) hon fick rida på Bobby då oxå och de gick såå bra! om vi bortser från en liten protest ;) Bajen var snäll som vanligt, dock väldigt pigg och alert! vilket bara är trevligt :,) .. på kvällen sen följde jag med Nina hem till jävre för lite go mat och festligheter, blev utgång senare på challenge vilket var helt OK! mkt byskebor var de då :P
Vid 2 snåret anlände Jonte som var snäll och skulle hämta oss, jag och nina packade in oss i pickupen , kör mot statiol för att köpa en dricka och blir då stoppade av polisen! vilket resulterar i böter, såklaart -.-  dock var det bara Jonte som fick bötern, jag och Nina slapp undan :P HAHA! men självklart ska vi betala den^^..

Söndag kom Jontes pappa och carina hit, blev lunch och lite prat , lika trevligt som alltid då dom kommer :) och eftermiddagen spenderades som sagt på akuten.. Idag så har jag bara tagit de lugnt, har inte riktigt lika ont som igår iaf vilket känns skönt.Hästarna har fått sej varsin rundbal i hagen nu så dom är nöjda och glaada :)!
Nu snart har jag en klippning, efter det ska jag och Jonte dra till byske och storhandla lite inför julen och sedan ska vi plocka fram julgranen :) myys*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0