12 december.

Vilken fantastiskt dag de varit änsålänge! trots -18 grader ute!

steg upp och plockade ut hästarna, blidde sedan en lunch med Jennie på fältet och sedan vid 12 anlände Nina och lilla Doris :) vi tog in och gjorde hästisarna redo för en ridtur i kylan, Nina fick testa Bobby idag och jag red på Bajen :)
red ner efter hälleströmsvägen och svängde in på sandvägarna och plummsade i snön, är endå ca25 cm snö nu så dom fick lyfta på fötterna litegrann iaf ;)! travade en lång bit och det var SÅÅ härligt! pudersnön bara yrde och hästarna skötte sej galant, tom Bobby ;)  på hemvägen avslutade vi med en lite ofrivillig galopp som gjorde hela turen tror jag :) hahaha! red ca 50 min kanske, både jag och Nina frös en aning när vi kom tillbaka så vi lät hästarna komma in i stalle direkt, sedan gick vi in och gjorde oss en kopp Lchf varm choklad :) muuums!

Då vi fått upp värmen tog vi med oss vovvarna och drog ut på en liten sparkar sväng, stannade på ett ställe och lät dom rejsa av sej i snön en stund och sedan drog vi hemöver igen. Nu har Nina och Doris åkt hem, själv ska jag strax börja med maten som idag kommer bestå av Surströmming! JEPP jag ska synda ;) min käre bror fyller nämligen 24 år idag! :D GRATTIS GRATTIS!´hoppas han kommer att bli glad över sin present :P haha..

Förmodar att dagen inte kommer bli sämre än vad den varit hitills iaf, känns bra ^^

Imorgon väntar en förmiddag på jobbet, jobbar kväll på onsdag och är ledig torsdag, då ska grabbarna grus ut på tur igen :) hade tänkt rida igenom Bajen litegrann och Bobby ska få dra vagn :) fredag jobbar jag förmiddag och efter det väntar ännu en ledighelg, klagar inte! Lördag kommer Nina hit och rider med mej igen, sen på kvällen vankas de lite glögg mys och ett glas eller två ;) kommer bli awesome!

Gull Tosca väntar på att få smaka en liten goo bit , världens fiinaste :,)!

 


Kommentarer
Postat av: marina --- montéryttare

usch vad kallt! här e de 3-4 plus och tinade vägar dock ska de regna i veckan så ja hoppas verkligen inte de blir kallt på de =(!

2011-12-12 @ 19:17:28
URL: http://marinasmonte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0