6 augusti.

Borta bra men hemma bäst som man brukar säga, var ruskigt skönt att komma hem igen faktiskt efter en mkt trevlig vistelse i Falun :)

På hemvägen blev de ett stopp på IKEA i sundsvall, och HERREGUUD vad jag fick panik då vi kom in!! folk jävlart ÖVERALLT och vi viste inte vart vi skulle ta vägen ngn stans och hur de funkade därinne, till sist kom vi iaf på det och vi började kika runt , fanns en hel del men endå under förväntan måste jag säga. Men vi hittade det vi skulle iaf, nästan! dom hade inte tavelramen som vi behövde, så den måste jag försöka hitta ngn annan stans, borde finnas på typ gallerix i stan..

efter typ 2 timmars vandrande runt därinne var både jag och Jonte helt slut i huvudet, så vi fortsatte resan hemöver..

Var otroligt skönt att sova i vår egna säng inatt, har sovit som en gud kan jag lova!. Under förmiddagen idag så har jag inte gjort särskilt mkt, petat på litegrann hemma och sen drog jag in till byske för att handla lite och dricka kaffe hos mamma på kiorren..Ikväll blev de grillat hemma hos mamms och papps som smakade utsökt, sen vid 19 tiden drog jag ut och körde Bajen en sväng, skrittade först 25 min efter hälleströmsvägen och vek sedan av in på sandvägarna och joggade honom litegrann, kändes kanonfin som vanligt, absolut inget att klaga på förutom att han behöver skos om :P har ringt Jami som dock inte hade med sej sin kalender just då så han skulle ringa upp imorgon så vi kan boka tid..

efter lite jogging i skogen så skrittade vi hem igen, jobbade honom i form och gick lite serpentiner i vagn för att mjuka upp honom litegrann, sen fick han gå med långa tömmar sista 10 min hem.Väl hemma var både jag och stackars Bajen rätt blöta då de duggat/regnat hela turen, hittade ett par gamla regnbyxor innan vi for ut som jag trodde skulle hålla tätt men de gjorde dom inte kan jag säga :P.. Borstade upp honom och släppte in han o boxen, gick och plockade in Bobby skrutt oxå som stod och ropade i hagen och ville komma in, borstade på honom en stund oxå innan han fick gå in till maten.

Imorgon var min plan att köra båda hästarna under förmiddagen, mot eftermiddagen drar jag och Jonte oss nämligen till stan för att hälsa på hemma hos bästaste Harald och Sussiee och lilla tjoppen (vår "gamla" kisse lasse ), men får se om jag hinner ut med båda grabbarna grus, fick nämligen 2 st färg bokningar på förmiddagen..

På måndag börjar allvaret om igen, dock en väldigt mjukstart! jobbar kväll måndag, förmiddag Tisdag och kväll Onsdag sen är jag ledig i 7 dagar innan jag jobbar helg veckan därpå. så här kommer en liten veckoplanering innan jag avslutar :)

Måndag:köra Bajen, jobba 15,40-21,10
Tisdag:Förmiddags jobb, köra Båda hästarna,träna.
Onsdag:träna, städa, eftermiddagsjobb!
Torsdag:ledig, ev en sväng till stan, köra/rida båda hästarna, Bajen intervaller och Bobby motion.
Fredag:ledig, hästarna motioneras! Bajen lösgörande, Bobby motion.
Lördag:Ledig, köra båda hästarna, motion!
Söndag: hästarna vilar! jag med^^

ska även springa in till läkaren ngn dag i veckan och boka tid för hepatit sprutan så den är bortgjord innan thailand!
inte att förglömma..

Nu ska jag ut och pinka mina hundar, sen väntar sängen då jag är sjukt trött!



bara 3 månader kvar till thailand!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0