18 augusti.

Ännu en dag av pissväder! regnet har bokstavligen talat ÖST ner hela dagen utan ett endaste litet uppehåll! hurraaa....
Tur är iaf att bästaste Nina har varit på besök idag och underhållit mej, annars hade jag förmodligen klättrat upp efter väggarna :P.. Hon hade med sej sin vovsing Doris och jag kan lova att Tosca blev så lycklig över att få rejsa med henne efter ett par dagar i ren stillhet! även Moa tyckte de var jätte kul med ännu en vän, haha :)

Iaf så blev de en lunch uppe på fältet, sen satt vi hemma och klappade på våra hundar och pratade en del framtill kl helt plötsligt blev 16! jisses. Nina och doris for hem och jag satt igång med maten så Jonte skulle få ha den klar till kl 5, viktigt förstår ni ;) blev baconsås med champinjoner idag och jag kokade blommkål till mej själv och mackisar till Jonte. tror de är 3 dagen irad jag äter blommkål nu, men de är ju så gott!

I afton har vi tagit de lugnt allihopa, svårt att göra annat när vädret är såhär..tog med mej Moa och Tosca en sväng till byske och drack kaffe hos mamma + handlade lite smågrejjer som var slut i kylskåpen hemma.När vi kom hem igen så petade jag och Jonte på lite härinne och pratade lite om hur vi vill göra om i framtiden osv, de vi båda kom framtill var att Toan är vårt riktiga "prio 1" nu, (om vi bortser från att kakla i köket, men de får pappa hjälpa mej med). sen har vi satt vi oss i soffan och såg film framtill kl 23 och nu har jag just kommit in efter att ha nattat 2 st mkt olyckliga hästar! den ena surare än den andre, dock blev dom liite gladare när maten anlände så jag skyndade mej att säga Nattii och släcka lampan innan dom hann inse att jag skulle lämna dom X) stackars gossar..

Imorgon blir en lugn förmiddag hemma innan jag beger mig mot eftermiddagsarbete, lördag jobbar jag förmiddag och söndagkväll. Nu ska jag bjussa på ett par bilder på världens underbaraste lilla Moa som jag lovat nu ett par dagar, har inte hittat igen Jontes kamera med falun bilderna så de kommer en annan dag..





  • lilla underbaring ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0