19 april.

Ledig igår, ruskigt skönt! dock hände det saker som därimot inte var särskilt trevligt -.-
Bobby skrutt var på rymmen! först 1 gång på morgonen, då hade pappas tattarlagning av hagen blåst ikull så Bobby hade bara gått ut, och stod vid balen, och för en gångskull var han väldigt lättfångad! inga konstigheter.

Sedan blidde det en lunch på fältet med Jennie, efter det drog jag hem och bakade lite lchf bröd och en pannkaka till mamma och pappa som skull till fjälls. Vid 15 tiden kom Jonte hem och vi drog oss mot staden, blev en snabbis in på ÖB och småhandla nå grejjer, OJ så mkt fint dom fått in! typ krukor och trägårdsprydnader osv, uusch jag går KLI i fingrarna när jag ser sånt! men höll mej i skinnet faktiskt..
efter besöket på ÖB så for vi hem till Jontes mamma på middag, då ringer min mobil och de är grannen som ringer och berättar att jag har en lös häst som springer runt på byn! jag i total PANIK springer omkring som en virrhöna och ringer runt och kollar om de är ngn hemma, tills jag inser att jag fan måste dra hem själv.

Lämnade kvar Jonte i ursviken medan jag drog hemöver i full karriär, och när jag väl är hemma så har jag bara 1 häst kvar i hagen (Bajen)!! så de var Bobby som var ute igen med Lilleman som sällskap, och dom syntes inte till! så jag ställer mej mitt på gården och börjar ropa som jag brukar, och till min förvåning så hör jag hur de knakar och brakar , så kommer dom båda i full fart direkt fram till mej :,) ! skönt att slippa jaga dom för en gångskull, och Bobby var lagomt skamsen stackarn, haha!

Iaf så fick hästarna komma in i stallet, Bobbys hage var trasig, tråden lägnst ner i hagen hade gått av vilket jag vetat att den skulle göra närsom helst, men cenil som jag är så glömmer jag alltid bort att fixa det, så jag får rent skylla mej själv! -.-  ser framimot att tjälen ska släppa i backen så hagarna kan göras om ordentligt!

Efter att ha tagit in odjuren och gett dom lite mat så brassade jag tillbaka mot stan igen, jag och Jontis for och handlade för veckan, sedan hem till hans pappa Roger och carina för lite akupunktur .
Hemma igen vid 23 tiden, gick över och nattade hästarna och sedan blidde de sängen..

Idag jobbar jag förmiddag, ska hem och laga hage sen då jag slutat , sedan blir de grillat till middag!
Imorn är de eftermiddags arbete som gäller, så ska hinna ut med Bajen under dagen hade jag tänkt..


Kommentarer
Postat av: Åsa

tur att dom kom när du ropa iaf :D kan tänka mig synen av dom två ute på promenad i fällfors haha :P

2011-04-19 @ 11:39:36
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Postat av: kajsa

Tur att du fick fast dom så snabbt!:)

2011-04-19 @ 12:09:44
URL: http://kajsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0