12 april.

Mindre härlig dag idag, inte alls lika varmt ute men jag ska inte klaga :) , blev 13 timmars sömn inatt och jag känner mig inte så jätte pigg trots det, troligen för att jag sovit för mkt! kan bli så oxå. Iaf så har de vart en lugn förmiddag, har pjåtat på lite här i huset, dammsugat och torkat golven och lite annat sånt där nödvändigt. Är så sjukt va man drar in nu på våren!

NU i afton tog jag in Bajen och sadlade på för lite dressyr, testade Jaktkandaret för andra gången oxå och de fungerade SJUKT ÄCKLIGT bra på honom! sist jag red på det vart jag väldigt besviken, men idag gick de bara HUR bra som helst och han vart betydligt lättare att ha å göra med, även fast Bajen är väldigt snäll och sällan gör "synliga" dumheter så är han duktig på att käfta emot och bita fast bettet samt lägga över tungan och bara skita i vad man ber honom om, men ABSOLUT inga sådana dumheter idag, vi red upp till kyrkogården och red runt på asfalst parkeringen och jobbade i endast skritt , gick mkt volter och 8-or för att mjuka upp honom i båda sidorna, ställde höger och vänster & han lyssnade sjukt bra!
Ibörjan var han väldigt spänd då de var vattenpölar lite här och var, han gillar nämligen inte då marken skiftar i färg mesproppen där! fick bli lite arg på honom ett par gånger men sedan skärpte han till sig och var sjukt lyhörd och framför allt slappnade han AV. efter ca 20 min arbete skrittade vi hemmåt igen, travade honom en bit efter grusvägen bara för att känna hur han funkade i traven, HELT otroligt vilken skillnad! avslappnad och sjukt lätt i munnen, stadig i formen och inga tjuvökningar! jag var helt lyriisk :,)

Väl hemma så tog jag in alla gossarna så nu står dom i stallet och mumsar på lite hö, ska tydligen regna inatt så dom får stå inne hade jag tänkt.. Nu har jag alldeles just klippt "män" (markus) och sett lite hockey, gav upp rätt snabt då jag bara får hjärtfel av att se sånt där. ska strax upp till Mli en sväng och hälsa på, var ett bra tag sedan sist!

Imorgon ska jag ta ut Bobby på en ridtur oxå, ska testa jaktkandaret på honom med, vem vet, kanske fungerar super även på honom? återstår att se. sen ska Bajen ridas en sväng, blir så sjukt peppad efter idag då de gick så braa! :D

<3


Kommentarer
Postat av: Nina

Fan vad jag längtar efter sommar och sandvägar!!!

2011-04-12 @ 21:48:47
URL: http://nastrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0