24 mars.

Ledig även idag, så idag har jag passat på att göra massa nytta!
har varit ute med Bajen idag och tog med mig zigge oxå, gick kanon bra! första gången han fick följa med då jag red, innan har han bara varit med då jag kört, men han skötte sig så fint :) både zigge och Bajen !
blev en galoppsväng idag, och stackars zigge hade det kämpigt med att hinna med oss :P så vi fick vänta in honom ett par gånger, och Bajen tog galoppskänkeln idag! helt otroligt duktig <3

sista 2 kilometrarna hem så skrittade vi mest , passade på att rida lite dressyr , övade på att ställa lite åt båda hållen , lite skänkelvikningar och serpentiner, och han var såå duktig! sen joggade vi en liten bit oxå och de var helt underbart! han gick som en klocka i formen och höll den även i övergångarna från skritt till trav och från trav till skritt, duktiga Bajen :) sånna här gånger älskar jag att rida, då allting bara går som på rälls <3

Bobby skrutt har fått vila idag, han fick sig en hösudd medan vi var ute på tur, vilket han var ganska nöjd med :)

Nu har jag nyligen städat hela nedrevåningen ! dammsugit , dammtorkat, skurat golven, bytt ut lite dukar, plockat in och ur diskmaskinen, och sist men inte minst tagit fram några enstaka påsk kycklingar ! jag tycker faktiskt att påsken är ganska mysig, sen då man lix har lite pynt liggandes så varför inte plocka fram de? :) så nu är de någorlunda fräscht och fint här hemma , då får mamma och pappa bli glada på mig då dom kommer hem ikväll/imorgon?


Idag då jag hämtade posten så kom ett brev från piteå, från zigges förra ägare, de var hans stamtavla, lite gammla papper på veterinärbesök osv :) så nu ska jag meddela jordbruksverket? att det är jag som äger zigge :) såifall han springer bort ngn gång så är de mig dom kontaktar, vilket kan vara en fördel :)


Nu ska jag ta och se över vad jag ska ta och laga för middag, funderar på att steka plättar då de är kvar massa vispadgrädde sen igår då vi gjorde våfflor, uusch, våfflor/plättar 2 dagar i rad är ingen höjdare, jag tycker igentligen inte om sådan mat, men de är onödigt att mat ska gå till spillo , så de är vell bara "härda" ;)

Ikväll kommer Jonatan hit , förhoppningsvis med våran husnyckel i handen , vi ska nämligen få låna den några dagar framöver så vi får kolla läget litegrann i huset, planera inför framtiden osv, som jag skrev i inlägget igår :)
sen ska vi nog snippa förbi emelie i storbränna en sväng och lämna nå slalomskidor hon ska låna av Jonatan, hon drar nämligen till Åre imorgon ^^ igentligen skulle jag oxå med dit, men har ingen som kan ta hand om hästarna mina, sen behöver jag jobba oxå allt som bara går!

nej , nu ska jag rota lite i kylen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0