29 juni.

Igår jobbade jag eftermiddag, var varmt som tusan så de blev en ganska lugn förmiddag och hästarna fick vila.
Idag därimot är det ännu varmare, men jag tog ut Bajen på en ridtur iaf då han måste få röras om det ska bli något av :)! Bobby blev så ledsen att inte han fick följa med, men imorgon ska jag ta ut honom! ska för första gången  testa lämna Bajen själv i hagen , blir spännande att se hur det går! men han har ju lille Briar nu som sällskap, men jag antar att han kommer springa omkring och skrika endå. men förhoppningsvis håller han sig inne i hagen iaf. han måste ju vänja såg någon gång, Bobby ska inte behöva stå över jämt pga detta elände,han blir så olycklig om han inte får komma ut! :/

ikväll väntar jobb 17-22, imorgon jobbar jag förmiddag 9-13 ,på aftonen blir de tillbaka till brukaren för att äta surstömming med "alla" vi 3 som jobbar och han själv såklart :P blir nog trevligt, gott om inte annat :P

Torsdag är jag ledig, då ska alla 3 hästarna få komma ut tänkte jag! jag ska höra om jessika är sugen på att rida Bajen så ska jag köra Bobby, sen ska Briar få komma ut på promenad :)! han är så duktig lillskrutten, igår när jag tog in honom i stallet för att borsta lite på honom så kratsade vi hovar, borstade upp manen ordentligt, och till sist sprayade jag myggmedel på honom, vilket inte gick särskilt bra sist ;) haha! men nu gick de superbra! lite spänd blev han, men jag kliade och klappade på honom samtidigt så han höll sig lugn :) innan har jag hett myggmedlet på en svamp och smort in honom, men bäst han får vänja sig vid sprayen ^^.


Nu ska jag ta och förbereda mig inför arbete. ska förbi hos mamma en tväris på kiosken först innan jag börjar^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0