25 juni,Midsommar

Midsommar idag då, kanon väder ute oxå, hoppas att de blir det ikväll oxå bara!

Igårkväll hämtade jag som sagt hem lilla Briar, gick hur fint som hellst med lastningen och han stod lugnt och stilla i transporten hela vägen hem till fällfors, duktiga lillaskrutt :) då vi kommit hem och lastat av, var de mygg nå så fruktansvärt! så jag tänkte vara snäll och spruta på lite myggmedel på honom, men de fick jag snabt sota för vill jag lova, han tvär vänder sig om i panik ungefär och bara slår och slår, medan jag står bakom honom och försöker hålla honom kvar utan att tappa! resulterade 3 fina smällar på mitt högra ben, tur han är liten och oskodd :P men de kändes endå vill jag lova, fick 2 ganska ordentliga smällar, ett på knäet och en smäll nere på vristen, fick fina bulor där oxå som gjorde ganska ont, blev ordentligt halt iaf :P

efter att ha lugnat ner honom lite , eller lugnat ner och lugnat ner, han var ganska lugn då han insåg att det faktiskt tog ont på mig ;) haha! så släppte jag in honom i hans provisoriska hage, det gick väldigt lugnt till måste jag säga! iaf för Briars del, Bajen och Bobby undrade vad fasiken det var för något som var så litet men endå lät som en häst^^ så dom undersökte en stund, sen ställde dom sig och åt alla 3 :) , så där lämnade jag dom.


Nu har jag vaknat för en stund sedan, 1 timma ungefär? gick direkt över till gossarna som snällt stod kvar i hagen, gick in till Briar och satte mig lite på huk, och då kom han faktiskt fram till mig och tryckte upp mulen i ansiktet på mig och bara stod där! jag kliade lite på honom vilket han verkade tycka om, sen gick jag självmant ut därifrån, tycker att det där var en väldigt bra början, och man ska avsluta då det går som bäst^^

Då han tydligen inte vart så social just i hagen, så tänker jag börja med att jag går in, sätter mig på huk och väntar till han kommer till mig! jag tänker inte pressa honom och springa runt och "jaga" honom , utan vi ska ta det lugnt tills han vant sig vid mig och inser att jag bara vill honom väl :) tills han inser att jag vill vara hans vän!
Det är vårat första "projekt", sen får vi se helt enkelt :)


NU ska jag ta och göra mig lite fruckost/lunch, sen ska jag steka i solen en stund innan jag kilar över till hästarna igen och ger dom lunch där vid 13 :)

Lägger in lite bilder senare!



Kommentarer
Postat av: mican

ha du köpt en till häst? :P

2010-06-27 @ 22:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0