26 januari.

Jissses vad länge sen jag skrev nu, men jag har faktikst inte haft ngn lust, och inget att prata om heller för den delen tror jag :P haha!, iaf så steg jag upp kl 7 imorse för att sedan kl 8 fara till veterinären med zigge och kolla upp hans öra han har besvär med, och som jag trodde så var de svamp! jästsvamp, som även pverkat hans framtassar och runt munnen på stackarn, så nu ska han äta antibiokika tabletter i 20 dagar, sen har han fått ett special schampo han ska duscha tassarna och näsan med i 5 dagar, sen örondroppar som ska tas i 20 dagar!
så idag har jag pungat ur mig 1250 kr på lilla zigge totalt, känns lite sådär, men han är värd det! helt klart.

Igår så tog jag och Jonatan pappas skoter ist för våra egna, och tog både zigge och vizzla med oss och for iväg på en fisketur , zigge som aldrig åkt skoter förut tyckte de var mkt spännande att sätta sig på den, men när han väl kommit upp så var han superduktig! :) och vizzla satt som vanligt längst fram med framtassarna på styret :P haha
Iaf så fick vi ingen fisk, men vi fick komma ut på en härlig tur iaf och hundarna fick rastas ordentligt :)

Var även ut och körde intervaller med Bajen igårkväll, han skötte sig fint! men känns att han behöver bygga upp sig mer baktill, så vi joggar 5 gånger 300meters intervaller till att börja med, sen värmer vi upp med jogging i ca 2 min tempo 20 min före intervallerna, tror att detta blir en bra början , vill inte gå ut för hårt i början .


Idag har de blivit en heldag på stan med Jonatan (efter vet besöket), och jag har faktiskt åtaskommit en del!
bla har jag vart in på arbetsförmedlingen och fixat allting, så nu är jag inskriven på riktigt! , sen har jag köpt en fodersäck åt hästarna, hämtat ut zigges medecin på apoteket osv :) nu  har vi kommit hem, har just ätit lite middag och ska snart ut och promenera med Jennie och hundarna en sväng , sen ska jag plocka in hästarna och göra kväll för dom, och sen blir de sängen då jag är ganska slut efter denna tidiga och intensiva dag :P!

Imorgon kl 11 ska jag och jennie till kåge hemtjänstchef och prata lite, då dom ringt och ville förhoppningsvis ha oss som vikarier, så vi får se vad som sägs! blir spännande :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0