10 januari.

Igår hade vi besök av Harald och sussie, dom dök upp vid 12 tiden och hade med sig pizza till lunch som dom bjöd på, riktigt mumsigt! sen på med skoterkläderna och ut på tur, endast -3,5 grader vilket var helt underbart!
därimot kändes det att man inte kört ngt i år, ingen kontroll alls! :P sen måste jag höjja styret oxå, man får stå böjd som en räka då man ska stå -.- inte skönt! så en styrhöjare ska inhandlas.
senare på kvällen blev de middag, sen gick jag och sussie en promenad med hundarna, och sedan blev de film som avslutning på kvällen :)


sen mina vänner måste jag berätta att i fredags hämtade jag hem lilla zigge, en irish soft coated wheten terrier :)
hämtade honom från piteå, och har han på prov nu 1-2 veckor för att se så allting fungerar bra, dock blev det en dålig start för han och azzi(våran shäfer), azzi flög på honom de första hon gjorde , vilket skrämde zigge rejält!
så han är väldigt osäker på henne nu, vilket är helt förståeligt! azzi har accepterat honom nu, och dom kan gå förbi varandra utan problem, men då azzi vill komma nära och spana in honom så blir han rädd, förhoppningsvis går det över om några dagar, ska ta och gå lite promenader med dom tillsammans osv, för att bygga upp lite förtroende.

därimot gick de väldigt bra då han träffade vizzla och Bejliz, dom lekte och hade så trevligt och kommer jätte bra överens :)!


Idag är det -4 grader, igen! vilket är helt underbart härligt :D ska fara ut och köra Bajen en sväng hade jag tänkt, sen imorgon ska jag köra bobby så får jessika rida Bajen. Hur som hellst så kommer dom vara pigga, efter att ha stått i över 7 dagar pga kylan stackarna, men nu verkar de ha vänt ! iaf för några dagar, vist, de får vara -10-15 grader , men INTE över det! då går de inte göra någonting, då blir de alldeles för kallt tycker jag.


jag har suttit och gjort ett träningsshcema för hästarna nu, som jag ska försöka följa så gott det går.
Tror att de var såhär jag planerat :

Måndag: vila
Tisdag:Bajen motion/intervall
Onsdag:Bobby och Bajen motion
Torsdag:Bajen motion+ Backe
Fredag:Bobby och Bajen motion
Lördag:vila
söndag:Bobby och Bajen motion


ska försöka följa detta programm nu under våren, med vissa undantag då om det blir för kallt för att träna.
Men tror att detta kan bli riktigt bra :)


NU ska jag ta och gå ut med hundarna en stund, sen ut och sela på Bajen!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0