2 februari.

Nu är det en ny månad, och jag själv är i chocktillstånd :P
Igår hade jag och jennie vår första inskolningsdag i kåge, gick fint^^
Idag ringde hemtjänst chefen från byske och erbjöd jobb i mass, så nu blir de börja jobba i byske :) låter som att de kommer bli en hel del jobb över där, vilket vore toppen! ska bla jobba här i fäll imorgonkväll + torsdagkväll, sen jobbar jag fredag lördag söndag i byske, så 6 jobbdagar denna vecka, inte dåligt! längtar efter den kommande lönen vill jag lova^^


Idag har jag inte gjort ett smack, släppte ut hästarna vid 12 tiden då de var världens snöstorm imorse då jag vaknade, så dom fick stå inne en extra stund idag, sen har jag endaast degat framför tvn och vart allmänt slö.
Nu ikväll har jag gått en liten promenad med Bajen, och gjort lite ledarskapsövningar, tränade bla på att han ska följa mig dit jag går, backa på kommando osv, sånna där riktigt enkla saker ! man ska göra det lätt och intressant i början :) gick riktigt bra ! , sen tog jag ut Bobby som var småtokig, han trippade på stället till en början och var helnöjd då han trodde att han skulle få fara ut och springa när jag gick en liten bit med honom, men sen lugnade han ner sig , och vi tränade på att göra halt osv och att han inte ska passera mig, vilket han redan kan igentligen, men nu har han så ruskigt mkt energi, så han fick verkligen anstränga sig :P haha! stackarn.

Imorgon ska jag försöka stiga upp lite tidigare så jag hinner fara ut och köra Bajen innan jobbet, sen ska jag ta ut Bobby en sväng oxå så han får göra av med lite energi, helt äårligt så skämms jag över min oregelbundna träning nu de senaste veckorna! men va fan ska man göra när de vart så otroligt kallt? själv får jag ruskigt ont i kroppen då de är såhär kallt ute, sen är de vell inte direkt hälsosamt att träna när de är -20 grader och uppåt.


Börjar jobba kl 15,30 imorgon, samma på torsdag, sen fredag jobbar jag 16,30 -21,15 och lördag söndag från kl 14-21,15, kommer nog vara ganska trött efter denna vecka/helg, men de lönar sig sen ^^

Nu ska jag ta mig en kopp te och en hårdmacka, sen väntar en liten prommis med hundarna och sen sängen!



Kommentarer
Postat av: sussie

okej, det kan jag gå med på ;) Fyfan så dyrt...då förstår jag att det blir fäll :D Men sluta jobba så myckt och kom hit och hälsa på någon helg, såg att du skulle jobba hela helgen :S Du skulle väl kunna höra av dig hur helgen efter det ser ut så kanske vi kan träffas då? :) puuusss

2010-02-02 @ 22:45:59
URL: http://sussiestahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0