någon därute som har ngn teori?

Igårkväll då jag tog in hästarna så såg jag att lilleman kliat bort pälsen på varsin sida bogen.
De ser inte ut som ringorm iaf,och han löser ju inte hår eller dylikt.
När han blir rastlös så brukar han gåner bland träden och stå och gnugga sig ganska ordentligt, men nu är de nästan så jag börjar fundera om han har ngn slags ohyra?

Har misstänkt att han har lite sommarexem, men de borde ju inte visa sig nu mitt i vintern?
Läste att hästarna har lättare att dra på sig ohyra på vinter/våren, så misstänker som sagt att de kan vara ngn lus jävel eller ngt. Läste oxå att de inte finns ngt "botemedel" direkt för det, men att swithc (stavning) kan vara en bra grej.

Är de ngn härute som har ngn teori på vad de kan vara? och vad man kan testa behandla med isåfall?


Kommentarer
Postat av: Camilla

löss trivs väldigt bra i TJOCK vinterpäls, det är tydligen väldigt vanligt bland tex islänningar, Lysingür hade det förra vintern bland annat. annars kanske han bara har mjäll som kliar?

2010-12-31 @ 14:29:48
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: ida

Hmmm kanske löss...kan oxå vara att han är torr i huden, finns klidämpande shampoo att köpa, eller om det är något skav, hoppas det ordnar upp sig.

2011-01-03 @ 10:59:02
URL: http://aviano.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0