ett favoritminne.

har som glömt bort den här listan ett tag, så dags att ta igen några inlägg nu då!



01 – Om mig
02 – Min första kärlek
03 – Mina föräldrar
04 – Min Önskelista
05 – Vad är kärlek?
06 – 10 saker du inte visste om mig
07 – Min bästa vän
08 – Ett pinsamt ögonblick
09 – Min musiksmak
10 – Det här hade jag på mig i dag
11 – Mina syskon
12 – I min handväska
13 – Mitt hem
14 – Bloggfavoriter
15 – Mina framtidsdrömmar
16 – Det här har jag ätit idag
17 Ett favoritminne
18
– Dåliga vanor och laster
19 – Jag som liten
20 – Min dag i bilder
21 – Det här vill jag bli när jag blir stor
22 – Det här upprör mig
23 – Det här får mig att må bra
24 – Det här får mig att gråta
25 – En första
26 – Mina rädslor
27 – Detta skulle jag göra om jag vann 1 miljon kronor
28 – Det här saknar jag
29 – Min favoritsemester
30 – Om det här vore min sista dag



Det finns många fina och bra minnen, lite svårt att välja ut ett, men måste jag välja så var det nog då jag fick min häst Macho. jag gick i 6an då jag började rida honom, han stod nere i "sågen" ca 350 meter ifrån oss, och han ägdes av carro (kommer inte ihåg efternamn) som på den tiden var i 30 års åldern och hennes carl Harry.
Jag red honom flera gånger i veckan och han var de underbaraste jag viste! , jag vet att de var höst då jag började rida honom och sen kom vintern. på våren/för sommarn så fick jag veta att dom skulle flytta, och dom undrade ifall jag hade möjlighet att ta hand om Macho under sommaren + deras andra häst Miranda, macho var till er som inte vet ett varmblod och Miranda var en korning mellan connemara/newforest. Jag hörde med min vän Nina om hon var sugen på att ha hand om Miranda , och de slutade iaf med att vi tog dom till byske och stallade upp dom i herberts stall då jag inte hade plats hemma på den tiden.De var nog bland den roligaste sommaren i hela mitt liv och vi gjorde verkligen allt man kunde göra tillsammans med "våra" hästar, men sommaren led mot sitt slut och ägarna hörde av sig. dom skulle hämta hem Macho och Miranda om ett par veckor, och mitt hjärta brast. Jag var så ledsen och grät och grät och grät,
Vi bodde i stort sett i stallet sista tiden . sen kom den dagen jag så väl minns, de var soligt och varmt och bara någon enstaka dag innan dom skulle hämta hem dom, jag stog i hagen och höll om macho efter att ha varit ute på en ridtur, då telefonen ringer. Jag svarade och de var mamma som ringde, och ungefär såhär löd samtalet:
-Hej! vars är du?
-(jag) är i stallet, vadå?
-(mamma) det är en sak jag måste tala om för dig..
-(jag)jaha, vadå?? :O
-(mamma)jo de är såhär att... Vi har köpt Macho till dig, så nu är han din!


Jag kunde inte tro att de var sant, jag har nog aldrig i hela mitt liv varit så lycklig som jag var då!

Jag ägde Macho i 8 år, och jag ångrar inte en dag tillsammans med honom! vi hade bättre och sämre perioder såklart, men de finns ingen häst som någonsin har betytt mer än just honom. Sommaren/hösten 2009 lånade jag ut honom till sandra dahlberg i byske , av anledningen den att jag kände att jag ville satsa på travet. Jag hade köpt Bobby Brian av christer Johansson sommaren 2008, och hade fullt upp med att träna honom och hålla igång, och då jag viste att Macho hade så mkt kvar att ge,kände jag att de var de bästa jag kunde göra. Nu i våras så sålde jag honom till sandra, men jag hälsar på honom lite titt som tätt och han har de så otroligt bra! han kunde inte fått ett bättre ställe!.
Men vist svider det lite i hjärtat att veta att han inte längre är min, men de viktigaste för mig är att han har det bra .
Macho är idag 16 år gammal, och han kommer alltid äga en del av mitt hjärta <3



Kommentarer
Postat av: Camilla

det känns som att hon "värmer ur" det lite men det är ett par månader till hon ska få ta det lugnt i alla fall :)

2010-12-26 @ 19:53:12
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Åsa

fint minne :)

2010-12-26 @ 20:08:01
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0