Då kör vi, Om mig!

Mia Ahlqvist heter jag och är 20 år gammal, är bosatt i fällfors där jag bott i hela mitt liv! Köpte hus i maj tillsammans med min sambo/pojkvän Jonatan Malm. Jobbar för tillfället på macken i kåge, men har tidigare jobbat på kiosken hos mamma, hemtjänsten och som personlig assistent (där jag fortfarande är kvar som vikarie), valde att byta jobb pga arbetstiderna .
Är oxå b-tränare och har 2 st travhästar som tränas för fullt, Bobby Brian 10 år och Livi Bajen 8 år , har stora framtidsplaner för Bajen och han är näst intilll startklar, siktar på start nu till våren då tävlingarna i skellefteå börjar om i februari. Har även en liten shettis hingst på 2,5 snart 3 år som heter Briar men kallas "lilleman", han går mest som sällskap än så länge då han är så ung, men han följer med ut på spark turer och promenader och springer lös på gården ibland:).

äger 2 hundar oxå , en australisk terrier tik som heter vizzla och är 3 år, sen en flatcoated retriver/rotweiler/schäfer blandning på 6 månader som heter Tosca, som ni kanske förstått har jag ett STORT intresse för djur och har haft så länge jag kan minnas! djuren har alltid funnits i mitt liv och jag skulle aldrig klara mig utan dom.

på min fritid så håller jag på med mina hästar och hundar, donar på i huset och umgås med vänner och min Jonatan :)
som person är jag väll rätt omtänksam tror jag, ser hellre att andra mår bra och har de bra i första hand än mig själv, men sen är jag absolut inte rädd för att säga vad jag tycker och tänker! jag har ett jävla humör och ibland tycker jag synd om dom som måste vara i min närhet :P .

Slutade skolan efter 9an och har sedan dess ströjobbat lite då skolan inte var ngt för mig, många kommentarer och konstiga blickar har man fått, men jag måste erkänna att jag klarat mig förjävla bra endå och de känns så skönt att ha visat alla idioter därute som tvivlade på mig att man inte behöver ha utbildning och högsta betyg i allting för att klara sig.

förtillfället har jag en tillsvidare anställning på macken i kåge där jag trivs superbra! men jag är inte imot att testa ngt annat ifall chansen dyker upp.

Just nu kan jag inte komma på så mkt mer att skriva, så är de ngt ni undrar så kan ni ju slänga in en kommentar så svarar jag!




Kommentarer
Postat av: Åsa

ja tyck du ha klara dig jättebra efter 9an! de är så synd att du inte "kan bli" frisör för att man måste gå utbildning och skit, att allt ska hänga på betyg. tycker det borde hänga på det praktiska, för du är jätteduktig på att klippa! förstår inte va de har me betyg att göra :S hoppas du int uppfattar de här fel :P

2010-12-03 @ 22:00:23
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0