19 december.

-17,8 grader idag + blåst och SNÖ! = ingen ridning eller körning, jag höll bokstavligen talat på att frysa ihjäl så fort jag gick utanför dörren, men de ser iaf ut som att kylan ska vända nu i slutet av veckan som kommer, hoppas det.

Idag har jag inte gjort allt för mkt, mest vart inne och tjollrat på och städat litegrann då vi har haft främmande nu i afton, Jonatans pappa carina samuel och farmor och farfar har vart här på middag och jag bjöd på Grekisk pytt och saffrans semla i efterätt, tror att dom blev rätt nöjda iaf som de lät :) får vell hoppas det iaf^^.
Nu har herrskapet ganska just farit, och jag ska alldeles snart ta tag i all disk , en sån här gång skulle jag kunna göra vad som helst för en diskmaskin alltså :P!

sen ska hästarna strax få komma in , dom lär stå och vänta på mig vid ledet skulle jag tro , dom brukar ha bråttom in när de är sånt här väder, särskilt lilleman! han släpper jag ju lös, och de tar inte mer än 2 sek så är ha inne X) hehe!

Imorgon väntar eftermiddagsjobb, så om vädret tillåter så ska jag rida en sväng innan, Tisdag jobbar jag 8-16 och onsdag är jag ledig, så då blir de ut med båda grabbarna grus! torsdag jobbar jag 8-16, sen är jag ledig!
på Onsdag så ska jag dra till stan och inhandla alla julklappar, har inte köpt en enda så jag är liiite stressad jaa.

fredag är de julafton, kommer firas hemma som vanligt, och i år kommer den inte alls bli sig lik då pappa kommer befinna sig i kiruna och arbeta :( så kommer bara bli jag ola mamma och morfar, men de ska vell fungera det med..
Juldagen kommer spenderas i ursviken hemma hos Jonatans pappa och carina, kommer bli trevligt :)

Nej, dags att ta tag i disken och sedan hästarna, sen ska jag ta mig en varm dusch och krypa ner i soffan och se "day after tomorrow" !


Bjuder på en bild på vår julgran, blev en plastgran i år, motigt som fan men jag har inte haft tid att vara ute i skogen och leta :/. Tycker att den här var riktigt fin trots att den är av plast måste jag erkänna.. ?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0