10 december.

Jag är less på denna kyla nu faktiskt, dock är vintern helt underbar i övrigt! om de kunde ligga på -5 grader så skulle jag lätt kunna ha vinter jämt :P hehe.
En tung helg/vecka väntar mig just nu, har jobbat mån tis tors fre ocxå jobbar jag lö sö må, ledig tisdag sen jobbar jag ons tors, efter det väntar 3 dagars ledighet, kommer bli ruskigt skönt!

På måndag är de lucia, ska dra med mig mamma på travet och äta julgröt till lunch innan jag börjar jobba, var jag och pappa som var dit förra året men han är och jobbar i gruvan så de blir inte i år :/, mamma får duga :P!

har suttit och gjort ett tränings schema till mina hästar förövrigt , har suttit och gjort "vecko vis" efter hur jag jobbar, så  nu ska jag förhoppningsvis få ihop det :) , har lite nya mål inför de här året som jag hoppas ska gå som jag vill.

för Bajens del har jag tänkt : få honom i så bra form som möjligt med varierande träning, målet är att ha honom till start nu i februari, har 2,5 månad på mig så ska igentligen inte vara ngt problem då han är i rätt bra form nu, behöver bara finslipas litegrann då båda har stått en del nu höst pga dåligt underlag och kyla.
sen försöka hålla honom frisk och fräsch så han kan börja tävla "regelbundet" :)

Bobby: ska sättas igång nu i vinter , sen får vi se hur de hela utvecklar sig. Är sugen på att testa honom igen
då han verkligen har viljan till att springa, men kommer att ta de rätt lugnt så får vi se vad framtiden har att erbjuda. håller han ihop har han många kronor oinsprunget!

Briar "lilleman": är ju trots allt bara 3 å(snart), har inte så höga krav på honom än men kommer att börja tömköra honom och börja bygga upp honom lite smått, träna mkt ledarskaps övningar osv.
så förhoppningsvis ska han kunna dra vagn lite smått nästa vinter! :) ska införskaffa en sele som passar honom, sen hålla utkik efter en vagn då dom jag har hemma är LIITE för stoora :P hehee.

Målet för mig själv är vell att jag ska försöka orka hålla igång alla 3 och hålla mig till mina tränings scheman.
Vissa dagar lär bli tungare än andra med tanke på min värk, men jag ska göra mitt bästa.
sen dyker de alltid upp lite andra småsaker , men detta är de jag tänker på just nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0